Pyrittekö ajoittamaan talvilomanne samaan aikaan kuin koulujen hiihtolomat vai tarkoituksella muulloin?

Avainsanat: talviloman ajankohta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.02.2011 - 00:12

Lapsi menee jo omia menojaan hiihtolomalla, joten ei tarvitse enää järjestellä. Olen sattunut joskus saksalaisten hiihtolomaviikolla Alpeille ja siitä viisastuneena ajoitimme seuraavat matkamme toiseen ajankohtaan. Liian pitkä tarina kerrottavaksi, mutta sanotaanko näin, että kyllästyin "likaisiin" temppuihin saksalaisten käyttäessä kekseliäisyyttään kuka-ehtii-ensin-hiihtohissiin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.02.2011 - 00:05

Opiskelijana sitä en voi ite päättää.. se on sillon ku on..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 06:48

En ole millään tavalla riippuvainen koulujen lomista ja tämän talven loma on jo pidetty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 07:05

Mieheni piti talvilomansa jo tammikuussa...
joten ollut ja mennyt... ja kun ei enää lapsia kotona jotta siksi pitäisi lomaansa nyt ottaa, ei ole enää huolena...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 08:21

Minulla on loma aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 08:49

Silloin kun olin työelämässä, niin meillä oli kirjoittamaton sääntö. Kouluikäisten lasten vanhemmat ovat etuoikeutettuja pitämään talvilomansa koululaisten hiihtoloman aikana. Sitten muut ottavat mitä jäljelle jää valittavaksi. Kukin vuorollaan tuosta etuoikeudesta pääsi nauttimaan. Toimiva systeemi.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 09:45

tehtiin työkaverin kanssa kompromissi. mä jään nyt torstaina ja hän palaa takaisin.
hänen lapset pienempiä, mutta ollut useammin koulujen kanssa samaan aikaan.
mulla nyt ei periaatteessa niin väliä - nyt vaan vika vuosi vedota olla lasten kanssa samaan aikaan kun jäppinen siirtyy ammattikouluun jo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 10:40

Minulla "eläke-eduista" nauttivalla on vaikeuksia suunnitella milloin viettäisin sellaisen viikon,
että kukaan ei tietäisi missä lomailen. Nuo sukulaiset tahtoo olla vähän niin kärkkäitä, että
jos yhtenä päivänä eivät saa puhelimella yhteyttä, niin kova on hätä.
voisi sitä eläkeläinenkin pitää talvilomaviikon ja mennä vaikka johonkin paikkaan, missä voisi
vähän hoidattaa itseään.
Ymmärsin kyllä, että kysymys oli tarkoitettu koululaisten vanhemmille, mutta kun silloin kun lapseni olivat
hiihtolomilla ei tätä kysymystä sattunut eteeni, niin vastaanpa nyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 12:40

Suureksi iloksemme ja riemuksemme pystymme rakkaan ukkokultani kanssa pitämään tänä vuonna talvilomamme koulujen hiihtoloman aikoihin. Tämän toteutuminen ei kuitenkaan ollut helppoa. Se vaati ja vaatii meiltä molemmilta joustoa työvuoroissa sekä lomamme jälkeen, että sitä ennen ja tietää muutamaa ylityöpäivääkin. Syistä joita emme ole saaneet selville molempien työnantajat ovat niitä jotka eivät anna automaattisesti lapsiperheille lomia koulujen vapaa-aikoina ja muille toisina ajankohtina. Ehkä se on heistä sitä oikenlaista tasa-arvoa.. Oli mitä oli niin aijomme nauttia perheen yhteisestä loma-ajasta niin täysillä kuin ikinä voimme. Toivottavasti säätkin ovat silloin suosiollisia siellä mihin matkaammekin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 19:05

kun ei niistä koululaisista enää tarvitse huolehtia, niin pyrin välttämään samanaikaista lomailua/reissailua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 19:48

Meillä työpaikalla perinteisesti ollut voimassa sama käytäntö kuin pappa4:lla, koulukkaiden vanhemmat ensisijalla koulujen loma-aikaan, eikä yhtään omaa lomailua haitannut, koska ulkomaan reissut yleensä tuolloin hinnakkaammat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 21:51

Ei ole tarvietta lasten hiihtolomilla pitää talvilomaa..
Voin pitää lomaa koska haluan,kun teen töitä omaksi iloksi..
Avustan vanhuksia jotka ovat avun tarpeessa,vaikka itse olen eläkkeellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.02.2011 - 12:35

Ei ole koululaisia, joten lomajärjestelyt menevät oman maun mukkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2011 - 16:50

Vältän lomailua samanaikaisesti nuorten lomien kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.02.2011 - 21:03

Voin ajoittaa lomani siihen ajankohtaan kuin itse haluan. Eikä muiden lomat vaikuta minun lomailuuni vaikka olisinkin samaan aikaan kuten esim. meidän koululaisten kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 10:28

Samaan aikaan ajoitan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 15:03

Vältämme lomailua hiihtoloma viikolla, ja hiihtoloma viikolla oli näitä koululaisia lapsenlapsia täällä hoidossa kun vanhempansa eivät joka vuosi saa lomaansa koulujen loman aikaan, on kiertävät vuorot heillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 16:47

Pidin ainoastaan viikolla 8 pari päivää lomaa. Lapset alkavat jo olla sen verran isoja, ettei mutsin tarvitse olla enää koko aikaa paikalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 10:15

Yleensä samaan aikaan.