Maltalla käyneet kertokaapa oleellisimmat asiat siellä käymättömälle?

Onko totta, että on epäsiistiä ja meluista?

Lisätty: 21.02.2011 - 15:13

No netistä niitä vinkkejä etsin ja joku siellä kertoi Maltan olevan tuollainen. Siksi kysynkin napsulaisten kokemuksia...netin selaaminen joskus kyllästyttää.

Avainsanat: malta loma kevät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.02.2011 - 09:25

Ei siellä mitään rauhatonta ole suinkaan, mutta ei se mikään "autio saari" ole sentään. Olin siellä aikoinaan kielikurssilla pari viikkoa, meillä oli tietysti oma ohjelmamme mutta tykästyin kovasti saareen ja etenkin Vallettaan kaupunkiin jossa silloin asuetelimme. En muista mitään negatiivista, retket olivat ihania mm. Gozolle ja Gomolle. Ruoka on kansainvälistä, löytyy italialaista, paikallista jne. Kalaa saa myös.
Monet tuttavat ovat siellä käyneet eli joka vuosi tulee jotain uusia terveisiä saarelta. Viime syksynä yrtimme pääsät sinne mutta emme saaneet sopivaa hotellia, on näet tosi suosittu syksyn lomapaikka.
Maltalla toimii hyvin paikallinen liikenne eli bussilla pääsee eri puolille saarta. Vallettan kaupunkiin pääsee veneillä Sliemasta ja St. Julianista kätevästi. Valletta taitaa olla maailmanperintokohde.... näin muistelen. Historiasta kiinnostuneelle oiva lomapaikka.
Hyvä pointti on se että siellä puhutaan englantia.

Lisätty: 23.02.2011 - 12:47

Lisään vielä että Malta on kaupunkilomapaikka, ei rantaloma.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastanneille. Kaupunkilomapaikkaa etsimmekin ja tuo Malta on todellakin jostain syystä jäänyt käymättä. Valletta kiinnostaa samoin se Cozo ja onhan siellä paljon muutakin. Hotelleja olemme juuri katselleet. Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselle vaihtoehdolle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.02.2011 - 15:11

Liian laaja kysymys vastattavaksi. Oleellisimmat asiat ovat ne mitkä löytyy jokaisen matkafirman esitteistä ja nettisivuilta.
Siis mistä tuo "epäsiistiä ja meluista"-lausahdus onkaan peräisin? En tunnista tuollaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2011 - 16:43

Ihmiset ovat pukeutuneet kauniisti.Enkä huomannut mitään meluisuutta.
Tosin siitä on aika kauan kun kävimme siellä.Mielestäni kannattaa käydä myös Gozolla.
Erittäin siisti maa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2011 - 18:27

keskustelu.suomi24.fi/debate/4590

tässä keskustelupalsta Maltasta..
Silloin kun olimme Sisiliassa ystäväni oli Maltalla ja tekivät sieltä Retken tnalle..
Ei pahaa sanaa kyllä Maltasta puhunut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 00:05

Perustuu 20 vuotta sitten hankittuun parin lomaviikon kokemuksiin. Saarella ei juurikan ollut vihreyttä, tämä pisti ensimmäisenä silmiin kun katseltiin lintuperspektiivistä. Hiekkaa kulkeutui hotellihuoneisiin ikkunoiden kautta, muuta "epäsiisteyttä" en havainnut. Toiset hotellivieraat valittivat melusta - heillä oli huoneet kadulle, meillä hotellin pihalle. Mutta: Valletta on ihana, historiallinen tutustumisen arvoinen kohde. Upeimpia auringolaskuja mitä olen nähnyt. Kiersimme koko saaren ja tutustuimme myös muihin kaupunkeihin. Nimiä en nyt muista, mutta joka paikasta jäi hyvin mukava ja ystävällinen fiilis. Saarella kannattaa vuokrata auto (vasemmanpuoleinen liikenne) sillä niin näkee enemmän. Paras ruokaravintola ikinä oli Norman's Restaurant Pacevillessa maukkaimmat kalaruoat ja hummerit, yleensä ottaen kaikki oli erinomaista, valitettavasti ravintola ei ollut enää muutama vuosi sitten toiminnassa. Vedenalaiset luolat ovat näkemisen arvoiset. Kannattaa käydä myös Gozon saarella. Jos matkustusintoa riittää, niin kantosiipialuksella Sisiliaan, sieltä Medinaan ja yhteysaluksella tutustumaan Liparin saariin. Tämä on kohde, jonne aion joskus palata. Voin suositella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2011 - 10:27

Julkinen liikenne toimii Maltalla ihan hyvin ja on hauskaa, paikoitellen jännittävää. Paikalliset tekevät ristinmerkin astuessaan bussiin... Bussilla matkustaminen on halpaa. Kannattaa ostaa lippu useammaksi päiväksi.
Kun lähtee katsomaan nähtävyyksiä, raunioita tms., kannattaa tarkistaa, ovatko ne avoinna. Itse rytyytimme saaren toiselle puolelle todetaksemme, ettei sisään päässyt.
Perusruoka ei mielestäni ollut oikein hyvää, mutta paremmissa ravintoloissa sai sitten jo suulleen todellista mielihyvää.
Meluisuutta tai varsinaista epäsisteyttä en huomannut.
Hotellien luokitus ei ole synkassa suomalaisten hotellien kanssa. Otimme Hotels.com:in kautta viiden tähden luxus seaside-hotellin hyvällä tarjouksella ja nurkista löytyi pölyseittejä. Jaettuamme kokemuksia muiden kanssa, olimme varsin tyytyväisiä hotelliimme.

Malta oli ihan kiva ja "nyt se on nähty".