Miten saan hamsteriltani säikkysyyden pois?

Sain melkein kolme kuukautta sitten uuden hamsterin. Hän aluksi arasteli niin ettei se luottanut minuun, mutta kuukauden päästä se alkoi luttaan muhun. Muttä säikkysyyttä on paljon .Se pelästyy jo sitä jos ylhäältä vaikka joku laittaa ulko oven kiinni.. Miten saisin sen säikkysyyden pois? Alkaa jo tosi paljon säälittämään se...

Avainsanat: hamsteri

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.02.2011 - 17:59

tässä muutamia vinkkejä hamsterin hoitoon:
anemoneniityn.arkku.net/hams...ittely.php

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.02.2011 - 18:31

En tiedä ihan tarkkaan, mutta ainakin ne ovat vaarallisia. Yhdysvaltain johtava lastenlääkäreiden yhdistys varoittaa pitämästä hamstereita tai eksoottisia lemmikkejä perheissä, joissa on pieniä lapsia, kertoo uutistoimisto AP.

Hamsterit, siilit, kilpikonnat, tiput ja liskot voivat tartuttaa lapsiin potentiaalisesti jopa tappavia pöpöjä ja lisäksi lääkäreiden mukaan ne raapivat ja purevat lapsia todennäköisemmin kuin perinteiset lemmikit kissa ja koira.

Alle 5-vuotiaiden lasten ei lääkäreiden mukaan pitäisi olla kontaktissa hamstereiden tai eksoottisten lemmikkien kanssa, koska lasten immuunijärjestelmä on vasta kehittymässä. Lisäksi lapsilla on taipumus työntää käsiään suuhun, joten siinäkin mielessä he ovat pöpöille alttiimpia.

Amerikan lastenlääkäreiden yhdistys sanoo Pediatrics-lehdessä myös, että lasten kontaktia hamstereiden ja eksoottisten lemmikkieläinten kanssa tulisi valvoa myös esimerkiksi eläintarhoissa ja muissa vastaavissa paikoissa.

Lääkärit kehottavat niitä lapsiperheitä, joissa kyseisiä lemmikkejä on, ottamaan yhteyttä eläinlääkäriinsä ja keskustelemaan riskeistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 19:51

Hamsterit säikkyvät joskus äkillisiä liikkeitä, ääniä ja hajuja, mikä on ihan normaalia kesyllekin hamsterille. Mikäli hamsterisi on jo säikähdyksestä tokeentunut ei ole syytä huoleen.

www.ovitz.net/lemmikit/hamsteri.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2011 - 06:40

Koetat vain opettaa sen normaaleihin ääniin...tulee vieläkin säikympi jos alkaa hissuttelemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2011 - 10:47

Rauhalliset ja itsevarmat otteet.Rauhallinen ääni, johon sen pikkuhiljaa totutat, auttaa myös.Luonnossa hamstereiden uhka tulee aina ylhäältä ja se vierastaa avonaisia paikkoja.Onhan lemmikilläsi pesäkolo/piilo, jonne se tarvittaessa pääsee?Riippuu myös hamsterisi rodusta, millainen luonne sillä on.Toiset ovat arempia, kuin toiset...Omat Venäjän kääpiöhamsterini ovat olleet säikystä säyseään kaikkea siltä väliltä.Oman lemmikin oppii tuntemaan vain tarkkailemalla.Onnea yritykselle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 23:30

Totta, rauhalliset ja varmat otteet. Toiset eläimet on säikympiä kuin toiset.