Luotatteko koiriin tottelevaisuudessa? Kaksivuotias lähes vieras terrieri oli hoidossani vuorokauden ja totteli sataprosenttisesti

Enkä ole mikään koiraihminen missään muodossa. Täytyy sanoa, että oli hyvin koulutettu jopa vieraitakin tottelemaan.

Avainsanat: tottelevainen koira

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.02.2011 - 13:26

En kaikkiin koiriin, mutta kerran minulla oli kunnia ulkoiluttaa Saksan paimenkoiraa nimeltään Aatu, jota tottelevaisempaa otusta en ole nähnyt. Lähdin ulkoiluttamaan Aatua läheiseen puistoon. Paikalla oli auringonottajia, joiden koirat juoksivat irti. Eipä ollut paljon apua heidän huudoistaan kun lemmikit juoksivat tekemään tuttavuutta Aatun kanssa. Jäykistyin kauhusta ja ajattelin, että nyt tulee verilöyly. Sanoin Aatulle "paikalla" ja tämä seisoi kuin patsas karvakaan värähtämättä ja antoi koirien haistella itseään. Korien omistajatkin saapuivat sitten paikalle ihmettelemään Aatua. Kovasti satiin kehuja. Aatu olisi nimittäin helposti tehnyt selvää jälkeä noista parista koirasta halutessaan. Aatu on yksi upeimmista tapaamistani koirista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.02.2011 - 16:12

Veikkaisin, että taitaa olla enemmän poikkeus kuin yleinen ilmiö. Vieraisiin ei ole luottamista. Ei koirissa, kuin yleensä muutenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 16:24

En luota pätkääkään, kierrän jos voiin koiran. Kerran on saksanpaimenkoira päässyt puremaan ja
luotto meni silläkertaa.
Tyttärenoi pojalla on hyvin pieni koira, sitä siedän, mutta en ole mikään sen fani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.02.2011 - 17:20

Olen tähän asti luottanut. Aina ovat totelleet vaikka en ole kunnolla tuntenut. Minulla ja eläimillä on joku sanaton sopimus, koska kaikkien kanssa tulen hyvin toimeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 17:33

Kyllä minun koirat on minua totelleet vaikkei mitään koulua olla käytykään..
Mutta on vain näitä pikkukoiria jotka tekee ihan omasta halustaan mitä pyydän..
Mutta ei mitään mahdottomia juttuja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 17:53

Kyllä luotan. Mulla on ollu itellä terrieri, mutta se pomotteli mun isosiskoa. Kyllä se meitä muita totteli aika hyvin, mutta isosisko aina kun hän oli yksin niin se pomotti häntä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 21:53

Tottelevaisuus hyvästä ja päin vastoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 22:45

Koiriin ei ole luottamista! Niin arvaamattomia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.02.2011 - 20:37

En missään nimessä luota sokeasti. Aina on syytä olla hieman varpaillaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 23:29

Eihän niihin pitäisi luottaa, mutta kyllä mie silti vain luotan.