Oletko sinä lintusille antanut evästä.

Eilen metsästelin 30kg auringonkukan siemeniä,ei mistään kaupasta niitä meinanut saada olivat loppuneet. Yhteen menin kun sanoi että tänään iltasella kuorma tulee. Myyjäkin ihmetteli,oli tietoinen, että on jokapaikasta loppu.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.02.2011 - 17:24

Ruokimme lintuja ympäri vuoden. Asumme metsän reunassa ja ne ovat niin tottuneet saamaan ruokaa. Niillä taitaa olla kellot. Niin tarkasti ne odottavat aamulla annostaan.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille. Aika hyvin ihmiset muistavat pikkulintujakin ruokinnalla,Siitä se lämpö linnuille tulee kovalla pakkasella.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.02.2011 - 09:20

meillä täällä lakeuksilla riittää evästä linnuillekkin , ei ole mistään puutetta ;)
eilen kiertelin monessakin kaupassa ihan vaan hypistelemässä, ei varsinaista ostosvimmaa ollut, mutta aina sitä ostaa jotain mukamas tarpeellista.
tiedä sitten josko eteläpohojalaaset ovat niin omavaraisia, että omat kauralyhteet linnuille laittavat, sentakia auringonkukansiemeniä ja talipalloja ym. lintujen ja oravien herkkuja oli myymättömiäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 09:52

Asumme kerrostalossa ja meillä on lintujen ruokkiminen kielletty.Menin aamulla parvekkeelle ja kuulin jo talitintin laulun vaikka on niin kamala kylmää vieläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 10:58

Koko talven olemme ruokkineet. Kauralyhteitä olisin laittanut, mutta ajatelkaa täällä maalla niitä ei ole saanut mistään. Ehdotinkin, että tyhjälle pellolle laitettaisiin ensi keväänä kauraa kasvamaan. Niukka on ollut vain tuo lintujen kirjo sillä meillä ei käy lintulaudalla kuin tali-, kuusi-, ja sinitiaiset. Tikka yrittelee silloin tällöin samoin närhi joskus harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 10:58

Kerrostaloasukille tämä ei oikein onnistu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.02.2011 - 11:01

Näitä kerrostalon ihanuuksia on se että lintujen ruokkiminen on kielletty, joten en ole linnuille ruokaa antanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 11:09

Sama juttu kun monelle edellisellekin, kerrostalossa ei onnistu kun itsensä ruokkiminen.
Tuolla tarhian rantatielle voisi ehkö talipalloa viedä, mutta kun se ei minulta itsekseen onnistu.
Siskoni perhe ostaa säkikaupalla syksyllä jo kauroja ja käyvät mökillä noin kerran viikossa juuri
lintujen ruokinnan vuoksi. Onneksi mökki on vain noin 30 kilometrin päässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 11:20

Evästä on annettu ja hyvin kelpaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 13:59

Meidän pienessä puistossa näyttävät mummot laittavan evästä linnuille. Hyvä niin. Nyt kun tuli nämä tulipalopakkaset kävin laittamassa talipalloja, sillä eivät pärjää pelkillä jyvillä. Olihan sitten joku ystävällinen vienyt ne talipallot pois. Lieneekö nälkäänsä varastanut? Seuraavaksi aion ripustaa pallot puskien oksiin roikkumaan. Viimeksi en tarennut, meinasi kädet jäätyä jo pussia avatessakin. Voi lintu parkoja. Mieheni kyllä lohdutti, että kaupungeissa linnut pärjäävät sillä ne tietävät suojaisat paikat yöpymiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 16:08

En harrastele noita lintujen ruokkimisjuttuja. Jos aloittaa pitäisi jatkaa koko talven ja siihen ei ole mahdollisuuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 17:32

Totta kai on annettu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 19:45

Talipallot on ollut jatkuvasti puunoksilla roikkumassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 22:52

En ole ruokkinu, jää loppupelein riesaksi vaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 15:49

Kyllä, joka talvi laitetaan linnuille ruokaa. Tämä talvi on varmasti ollut linnuille tosi kovaa aikaa pakkasten takia..! Toivottavasti kohta hellittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2011 - 12:58

Meidän kulmilla on lintujen ruokinta kielletty. Toki yksi täti vie ruokaa vastapäiseen puistoon, laittaa maahan, se on kielletty rottien leviämisen takia. Eihän ne mummot sääntöjä noudata... voisivat mieluummin kaupungissa ruokkia vain puliukkoja!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.02.2011 - 20:33

Koko talven olen evästynyt tirppasia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 23:27

Jeps, talipalloja löytyy.