Nyt pihi säästöruokakysymys. teetkö jos jotain tähteitä jää jotein uutta sovellusta , vai laitatko ruoat suoraan biojätteisiin?

Minä hoksasin nyt vasta kun teen voileipäkakun, että kun tummmasta ja vaaleasta leivästä leikkaa
ohuet reunapalat pois ja sitten kun tekee esim kurkku, ttaliansalaatti, kinkkusuikale, tms. mitä nyt käyttää, esim. voleipäpikelsiä ja maun mukaa seoksia. Niin minulta jää aina yli niitä seoksia.
Laitan kuppiin vuoroin leipakuorikerroksia ja täytejäännöksiä tiiviisti ja yöksi jääkaapppin.
On oivaa ruokaa esim. aamukahvin kanssa.ennen nakkelin esim leipäreunukset roskiin, mutta
nyt olen käyttäkeinon keksinyt niille. Jos Teillä on tavallisia näppäriä niksejä ruoan tähteiden käytöstä, otan mielelläni vastaan.

Avainsanat: uusia ruokaniksejä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.02.2011 - 09:18

Kaikki syödään ei hukkaan.

Kysyjän kommentti

Bongarilla kanssa hyvä periaate. Kyllähän sitä nyt joskus joutuu laittamaan poies jotain jogurtin pohjaa tms. Kiitos kaikille säästeliästä väkeä näytää olevan meittin porukka.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.02.2011 - 21:35

Itse teen vileipäkakun joka toinen tummaa ja joka toinen vaaleaa leipää ( tumma liian vahvan makuinen ja vaalea liian mauton)..

mutta kerran olen ollut kutsuilla jossa voileipäkakku tehty ainoa täyte italiansalaatti oli muuten todella pahaa ( siis siinä ei ollut mitään muuta välissä) ..

itse pistän voileipäkakkuun kinkku suikaleita, sulatejuustoa jokainen maun mukaan, joskus soosiin myös kurkkusalaattia, ja majoneesia.. ( en todella pistä maksapasteijaa tarttuvat kurkkuun kiinni)..

Mutta lämpimiä voileipiä on kanssa hyvä tehdä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 22:50

En mielelläni heitä ruokaa pois, mutta myöntää täytyy, että ajoittain niinkin joudun tekemään. Tähteeksi jääneen ruoan laitan jääkaappiin ja syöntiin seuraavaksi päiväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 23:40

Tulee laitettua roskiin mutta välillä myös tehtya jotai jääneistä ruuista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 07:42

Kaikki syödään yleensä, sillä olen oppinut jo tekemään kahden hengen ruuat. Joskus menee pyttipannussa jotain ylimääräistä. Meillä ei oikeastaan jää ruokaa hukkaan..paitsi joskus joku leivänpala joka ehtii homehtua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.02.2011 - 10:43

Syön kaikki jämät sellaisenaan. Ei ne mitään uusia sovellutuksia kaipaa minun suussani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 11:15

Yritän välttää roskiin heittämistä, joskus kuitenkin tätäkin tapahtuu....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 11:50

Kaiken ruoan pyrin syötävään muotoon laittamaan. Ylilyöntejä ostomäärissä kyllä tapahtuu liian usein. En osaa ostaa vielä ruokaa tarpeeksi vähän kahdelle hengelle. Aiemmin meitä oli kuusi. Tosin kun jälkikasvu tulee yllättäen vierailulle, katsovat ensiksi jääkaappiin ja siellähän pitäisi olla jotain heille maistuvaa tarjolla. Lähikauppa löytyy kyllä ihan vierestä, että ei pitäisi ongelmaa olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 12:29

Harvemmin roskiin menee, loput yleensä koirille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 15:58

Syödään, syödään ja ihan kaikki. Eihän näitä kiloja muuten saa pidettyä mukana. Nuo reunapalat voi tehdä kuutioiksi ja paahtaa pannulla. Sitten vaikka sienikeiton pinnalle kellumaan. Makoisaltahan se maistuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 19:39

mä säästän kaikki ruuantähteet jos kauhallisen verran jää. on kiva joskus pitää "ylläri" päivä ja kaivaa pusseja pakkasesta - nakata puu -uuniin lämpeemään ja jokainen ottaa mitä mielii.
arki-illan buffa.
noista leipärepsuista saa jollei muuta keksi niin korpuketta tai ne voi paistaa yrttiöljyssä - nami mitä dipattavia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2011 - 10:54

Laitan ruokaa siten että kaikki menee kerralla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 10:47

Tähteitä ei kyllä jää meillä kovinkaan usein tai sitten jos ruokaa tulee laitettua enemmän kun yhdellä kerralla menee, se vaan säästetään sellaisenaan seuraavaan päivään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.02.2011 - 20:27

Kysy vain kuinka usein. Oikein himo yhdistellä kaikkia jämiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2011 - 18:51

lähes joka aterialat jää jotain (tulee aina tehtyä vähän niinkuin varman päälle) ja kaikki jämät menee kylmään odottamaan myöhempää käyttöä

roskiin menee vain pilaantumaan alkaneet elintarvikkeet