Kun itselläni on syömishäiriö niin kelle kannattaisi kertoa koska en hala kertoa vanhemmilleni...

Eli itselläni on pulimia, mutta en uskalla kertoa vanhemmilleni. Ja en halua että ne koskaan saisikaan tietää... Mitä teen?

Avainsanat: pulimia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.02.2011 - 18:36

kouluterveydenhoitajalle voit kertoa. hän ohjaa sinut eteenpäin . bulimiaan saat varmasti apua ammattihenkilöiltä.

tällä sivustolla sairaudesta kerrotaan enemmän:
www.poliklinikka.fi/hyvan-mi...ia-2618878

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.02.2011 - 18:44

Rohkeutta vain kouluterveydehoitajan puolelle käännyt, kyllä he saavat laidasta laitaan kysymyksiä, eikä se mikään häpeä ole. Ja ovat kuten varmaan tiedät vaitiolovelvollisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 18:45

Vanhemmille voikin olla ehkä vaikein mennä kertomaan.. Mutta kouluterkkarille suosittelen mennä ekana, mahdollisimman pian.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 19:16

Miksi et halua kertoa vanhemmillesi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 19:46

Terveydenhoitajalle, tämä ilmoittaa asian esim. lääkärille tai ravintoterapeutille.
Ravintoterapeutti auttoi minun tytärtäni anorektian johdosta vuosia sitten, parani parissa vuodessa...vuoden tasainen käynti ravintoterapeutilla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 19:58

Ole itsellesi rehellinen teet sen omaksi parhaaksi. Jos et halua ottaa yhteyttä kouluterveyden hoitajaan ,soita terveyskeskukseen.Kerro sinne oma tilanteesi ihan näillä samoilla sanoilla mitä nytkin.Miksi kaihdat omia vanhempia onko jokin epämiellyttävä syy.Yleensä isä ja äiti välittää lapsestaan.Jokatapauksessa ihanaa että kerroit tässä ja kysyit. Kyllä apua saa kun kertoo omista vaikkeuksista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 20:47

Käy ensin juttelemassa koulussa teveydenhoitajan kanssa..Osaa varmaan sinulle avun antaa..tai antaa lähetteen tarvisemaan paikkaan.että saat apua..Eikö vahemienkin olisi hyvä tietää asiasta..jos välit on vanhemien kanssa kunnossa,kyllä varmaan ymmärtäisivät vaikeutesi..ja olisivat varmaan halukkaita auttamaan myös sinua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 22:53

Minäkin neuvon kouluterkkarille, he ovat asiantuntijoita ainakin alkuvaiheessa ja osaavat ohjata sinut eteenpäin jos tarve vaatii. Rohkeasti juttusille, heille näissä asioissa ei ole mitään kummallista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 00:04

Kerro rohkeasti vanhemmillesi vaan. Siitä se juttu lähtee korjaantumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 12:22

Koulun terveydenhoitaja on oikea henkilö, jos et vanhemmillesi voi kertoa. Vanhemmat kuitenkin ensisijaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 12:27

Terveydenhoitaja auttaa sinua, kerro hänelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 19:41

ammattilaisen apu -eli terkkarista on hyvä lähteä liikkeelle. kun itse tiedostaa ongelman, siitä on helpompi päästä myös eroon. rohkeesti vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2011 - 15:12

terveydenhoitajalle, olet varmaan koulussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 17:26

Tilaa aika lääkärille. Jos asia pitkittyy siitä seuraa ikäviä lisäjuttuja.Tee se heti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.02.2011 - 16:31

Kouluterveydenhoitaja on varmasti sitten paras jolle kannattaa mennä puhumaan. Yhdessä saatte varmasti asiaa hoidettua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 11:17

Minun suvussa on anoreksiaa/bulimiaa.Jos niihin ei hae ajoissa apua,niin sairastat loppu ikäsi.Serkkuni on 40v ja sairastui anoreksiaan lukiossa ja sama jatkuu.Yksi käy hoidossa nuorten psykiatrisella ja manipuloi kotona äitiään,koska anoreksikko lupaa syödä,jos saa vaikka jonkun tavaran,mutta ei sitten syökkään.Minulla on ylipainoinen tytär jota ei painosteta laihtumaan kuten terveydenhoitaja painosti.Tytär itki minulle saunassa:"minä en ole lihava," Neuvon vain ettei syö usein makeaa ta sipsejä.En rupea 11 vuotiasta laihduttamaan.