mistä saan masennuslääkkeitä?

Avainsanat: masennuslääkkeet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.09.2008 - 19:34

Ensin pitää tosiaan mennä lääkärin puheille (kuin kuminaama yllä sanoikin), yleensäkin tehdään ns. depressiotesti, yms., jotta varmistutaan siitä että kyseessä on todellakin masennus eikä oire jostain muusta. Useimmiten lääkäri ohjaa psykiatrisen erikoissairaanhoitajan vastaanotolle, jossa kartoitetaan mahd. masennuksen aiheuttajat/syyt ja synnyt, pitkä/lyhytkestoisuus, jne. Varsinaiset mielialalääkkeet eivät aiheuta riippuvuutta vaan toimivat erilailla, kuin lyhytaikaiseen käyttöön tarkoitetut lääkkeet, jotka aiheuttavat riippuvuutta, jos niitä käytetään pidempään.
Eli hyvä hoitaa masennustaan, puhumalla asioista ammattilaisten kanssa, pelkkä lääkehoito ei yksistään välttämättä auta (riippuen masennuksen vaikeusasteesta myöskin).

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.09.2008 - 19:19

mene lääkäriin ja valita syvää masennusta täytyisi pysyä totuudessa,mutta jos olet masentunut,lääkäri kyllä hoitaa sinua,ja määrittää masennuslääkkeen tarpeen,ei kannata kysellä pimeiltä markkinoilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2008 - 00:37

Tämä on varsin yleinen asia varsinkin nuorten keskuudessa ja siihin täytyy alusta alkaen suhtautua tietyllä vakavuudella.Myöskin tämä on työkyvyttömyyden suurin syy.Pelko on turhaa mutta kun juttelee ystävien kanssa ni löytyy yllättävän paljon kanssasisaria/veljiä.heiltä saa hyvää apua kun vaa uskaltaa avautua.jonin 13 kirjoitti tosi asiallisen vastauksen:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2008 - 14:02

Psykiatrilta taatusti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2008 - 14:47

Aika mielenterveystoimiston lääkärille tai psykiatrille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2008 - 21:05

Ota yhteyttä kuntasi mielenterveystoimistoon ja varaa aika lääkärille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2008 - 09:29

Mene ainakin oman terveyskeskuksesi lääkärille ja kerro tuntemuksistasi. Lääkäri kyllä osaa tehdä kertomuksesi perusteella diagnoosin tai sitten ohjata sinut mielenterveystoimistoon. Ainakin täällä meilläpäin toimitaan näin. Masennuksen tunnistaminen on ammattilaisen työtä. Myös psykiatrian erikoislääkärit yksityissektorilla ovat asiantuntijoita.