Harkitseeko Suomi vientirajoituksia arabimaihin?

Avainsanat: vienti rajoitus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.02.2011 - 16:58

aseviennin osalta harkitaan aina tapaus tapaukselta, ainakin virallisesti,
muita vientirajoituksia tuskin on syytä harkita

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.02.2011 - 13:18

Eipä ole harkinnut..

yle.fi/uutiset/ulkomaat/2011...origin=rss

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 13:30

Eipä taida Suomi harkita.

Suomi ei ole toistaiseksi harkinnut aseviennin rajoituksia kuohunnan keskellä oleviin arabimaihin, sanoo puolustusministeriön erityisasiantuntija Sanna Poutiainen.
Poutiaisen mukaan Suomesta ei ole viime vuosina viety minkäänlaista puolustusmateriaalia Libyaan. Bahrainiin vietiin vuonna 2009 vähäisessä määrin tarkkuuskiväärejä ja viestintävälineistöä. Viennin arvo oli kuitenkin vain muutamia kymmeniä tuhansia euroja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 14:47

Uutisen mukaan näytti enimmäkseen olleen kaasunaamareita ja suojaliivejä, joten ei liene syytä rajoittaa. Viennin osuus on muutenkin pieni, vain 5 %. / Sanna Poutiainen/PM

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 19:07

Toivottavasti harkitsevat, kauhistuttaa vanhaa muoria niiden aseiden ja sotakalusteiden
vientiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 22:51

Kyllä ne aina sinne jostain tarpeelliset kamat vievät. Ei siihen suomen harkitseminen paljon auta. Hyvä jos vienti vetää edes jossain alalla. Tulevaisuudessa kai kudomme toisillemme villasukkia ilman vientimahdollisuuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 10:59

EU-tasolla on kait suunnitteilla kauppasaarto, ulkoministerimme on kait tehnyt aloitteen. En ole kuullut aseviennistä noihin maihin, siis Suomesta käsin.. Jos Suomi ei vie aseita jonnekin maahan x, joku muu sen tekee kyllä. Ei auta jos pieni Suomi jotain vientiä pysäyttää, maailmassa on paljon maita ja kauppa käy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.02.2011 - 16:14

On jäänyt uutiset ja lehdet väliin. Kiva kun täältä löytyy tietoa miten asiat ovat kotimaassa.