Opiskeletko jotain vierasta kieltä?

Mikä kieli kiinnostaa eniten sinua.Miuta on alkanut kiinnostaa venäjä,nimittäin Lappeenrannassa on paljon venäläisiä.Meiltä ei ole Pietariin matkaa,kun vähänyli 200 km ja Viipuriin noin 50 km.

Avainsanat: venäjän kieli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.02.2011 - 12:13

Alahan opetella venäjää kissaäiti. Ei se ainakaan pahaksi ole. Itse en opiskele nyt juuri mitään. Hyvä, kun kivuilta selviää työpäivistä. Englannin kertausta tulee aina noilla matkoilla.

Kysyjän kommentti

Ensin pitää opetella venäjän aakkoset,olen ne kerran oppinut,mutta olen ne jo unohtanut.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.02.2011 - 12:01

No eipä ole tullut lueskeltua, mutta sen verran on noilla matkoilla jotain oppinut, mut en koskaan taitaja ole...
Sisiliassa oli eri juttu, meille kun tuo Sisilian kieli ei ihan nuppiin mennyt niin he puolestaan opettelivat Suomea...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2011 - 14:06

Mene ihmeessä opiskelemaan Venäjää tai yleensäkin kannattaa opiskella sitä mikä on mielenkiintoista. Minua kiinnostaa espanja, olen sitä joskus opiskellutkin, mutta aikapula on tullut esteeksi. Aion kyllä järjestää tälle aikaa, sillä tulevaisuudessa tulen välttämättä tarvitsemaan espanjan taitoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2011 - 16:28

No eipä ole enään tullut mieleen ja ne kouluaikaiset kielten alkeetkin ovat muisto vain.
Mutta kontin kieltä vielä osaan, muistatteko sen. Koin näntti, kosentti konee mentti.
Siinä vihje.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2011 - 17:01

Reilu puoli vuotta olen espanjaa lukenut, työt meni eelle niin lopetin nyt mutta jospa joskus jatkan taas. Kivaa!:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2011 - 18:47

eipä sitä nyt oikein opiskeluksi kehtaa mainostaa,
kunhan yrittää ylläpitää taitoja ja estää ihan kokonaan rapistumasta muutamia tärkeimpiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2011 - 23:10

Olen hyvin paljon kiinnostunut Espanjan kielestä : )
Se on mun mielestä kaunis kieli, mulle hyvin läheinen maa jostain syystä (ehkä sen takia kun olen käynyt siellä monesti), maa on myös hyvin kiva ja tietenkin siellä on hauska käydä lomailemassa perheen kanssa : )
Aloitan sen opiskelun nytten kun kasille saatiin valita sen. Jännittää miten se mullla menee : )
Yks syy myös on se että Selena osaa sitä : ))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 09:37

Lontoon kieltä tulee silloin tällöin harrastettua. Uusi sana päivässä pitää mielen virkeänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 14:41

En, mutta venäjä on juuri se jota voisin alkaa opettelemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 21:58

En kyllä opiskele mitään kieliä..on niin huono kielipää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2011 - 10:41

Yliopistossa pääaineinani olivat pohjoismaiset kielet. Sen jälkeen olen suorittanut myös muutaman muun kielen. Nyt en enää lisää hallitsemieni kielten määrää, tämänhetkinen määrä saa riittää, niillä pärjään ihan hyvin (englanti, ranska, saksa, jonkin verraan italiaa).

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.02.2011 - 15:18

Olen pari kertaa yrittänyt opetella englantia, mutta pitkästynyt siihen hitaaseen tahtiin. Vielä se on unelmissa.