Missä menee pettämisen raja?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.02.2011 - 10:58

Kyllä minä hyväksyn jos parisuhteessa olisin vielä esimerkiksi halaamisen toiselta, jos olisi vaikka synttärit
taikka muuten tervehdittäisi. En sen takia mustia sukkia jalkaani laittaisi. Meillä suvussa halataan
paljon. Aluksi se tuntui oudolta, mutta kun siihen tottui se on aivan luontevaa.
Minä katson pettämisen vasta alkaneen, jos toinen menee yökylään toisen luo.
Jos on perhetuttu en katsonut kieroon, vaikka mieheni kävi päiväkahvilla tuttava naisen
luona. Olinko välinpitämätön, mutta johan se nyt kireäksi toisen elämä menee jos lieka jalassa
on niin lyhyt, että kotiympyrää pisemmälle ei saa mennä ja joka askeleesta on tili tehtävä.
Jokainen sen omassatunnossaan tietää mikä on oikea ja mikä väärä.

Kysyjän kommentti

Kiitos ihanasta vastauksesta.Olen kanssasi pitkälti samaa mieltä :) Itsellä ei onneksi vaikeuksia asian kanssa ja kaikki on siis siltä osin kunnossa.Halusin vain kuulla, mitä mieltä Napsulaiset asiasta ovat.Mukavaa päivän jatkoa Sinulle!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.02.2011 - 07:37

kaksplus.fi/keskustelu/pluss...st18107812

keskustelu.plaza.fi/ellit/ih...isen-raja/

www.vantaanseurakunnat.fi/vs...on_hailyva

tässähän näitä samoja ajtuksia..

Pettäminen ei kuulu luonteeseeni...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2011 - 07:45

Onkohan se niin kuin veteen piirretty viiva...ainakin joillakin, mutta se on niin henkilökohtainen asia etten osaa sanoa muuta, kuin omalta kohdaltani. Jokainenhan meistä tietää mitä pettäminen tarkoittaa joten ei siitä sen enempää. Pohtia kannattaa sitä onko pettämistä pitää yhteyttä toiseen naiseen tai mieheen parisuhteen aikana? Tavalla tai toisella. Jatkakoot muut tästä. Silloin, kun on sopivan kumppanin löytänyt ja suhteessa on rakkautta sekä kunnioitusta ei edes tarvitse ajatella pettämistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2011 - 10:27

jokaisen luotava omat rajansa, parisuhteet ja ihmiset erilaisia.
mitä kukakin tarkoittaa pettämisellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2011 - 10:39

Onnellisessa parisuhteessa elävän ei tarvitse pettää,mutta joidenkin mielestä ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella ja tilaisuuskin tekee kuulemma varkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2011 - 11:12

Kyllä sen luo omassa mielessä jokainen ja toisen kanssa kun asustaa. Tehdään jotenkin selväksi missä raja menee minkä molemmat hyväksyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2011 - 11:18

Mikä toisen mielestä on pettämistä voi toisen mielestä olla hyväksyttävää - rajaa on vaikea vetää. Jokainen tuntee sydänalassaan, jos tuntee tehneensä väärin. En näe mitään pahaa pienessä flirtissä, jos se tapahtuu ilman taka-ajatuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2011 - 11:41

Kyllä sen jokainen sisällään tuntee, milloin on raja ylittymässä. Omasta puolesta voin kertoa, että ystävyys naisen kanssa on hankala juttu. Vaikka oltaisiin kovinkin rehellisellä pohjalla ystäviä, niin silti tuolla mielen syövereissä kaivertaa ajatus. Että josko sittenkin olisi enemmän. Taitaa olla monelle miehelle sisäänrakennettu juttu. Epäilen, että kaikilla miehillä on sama juttu. Tai sitten toiset vaan osaavat peittää todellisen luonteensa. Naisen puolestahan en pysty vastaamaan, kun en niin tunne heidän sisintään. Mutta ajatuksena naisen ja miehen välinen ystävyys on hieno juttu. Jos jotkut siihen pystyvät, kadehdin heitä suuresti. Joskus vaan tuntuu, että se miehinen metsästäjä minussa pilaa ainutlaatuisia ihmissuhteita. Oma suhde on vielä kunnossa, toivottavasti jatkossakin. Olisi hienoa, jos voisi joskus vääntää katkaisijasta, josta saisi sukupuolen pois päältä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2011 - 19:24

samaa mieltä tuon veteen piirretyn viivan kanssa.
kukin taaplaa tyylillään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2011 - 23:20

Oon myös samaa mieltä Mariaanan kanssa... Mut ei kannata ikinä pettää ketään omasta mielestäni ainakaan... Kun olen kuullut monilta kavereiltani että he ovat pettäneet niin suhde loppui heti siihen... Jos toinen on sinulle tärkeä niin uskon että silloin ei pettäminen kävis edes mielessäkään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 14:45

Normaalissa parisuhteessa ei tarvitse pelko tiloja olla. Sen verran vanhanaikainen olen, jos pettää kerran, pettää aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 15:10

Olen samaa mieltä Justuksen kanssa. Onneksi ne ajat ovat jo ohi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.02.2011 - 10:58

Mielestäni omatunto ja omat arvot vetävät ne rajat jokaisen kohdalla.