Kuinka muistatte kaikki paikat, joissa olette eri maissa yöpyneet?

5- vuotiaana matkustamisen aloittaneena muistaminen lähes mahdotonta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.02.2011 - 12:23

On valokuvia 60 vuoden ajalta, tosin en näköjään ole ihan kaikkia yömajoja kuvannut.
Niissä kuvattomissa ei liene paljon muistelemista.

Kysyjän kommentti

Vastattu lyhyesti ja ytimekkäästi,kiitos :)
Itselläni ongelma asiasta, kun pikkutyttönä aloin matkustaa,ei ollut digikameroita läppäreistä puhumattakaan.Nyt paperiset kuvat haalistuvat laatikon pohjalla....Jotain muistan, yleensä en.Harmittaa!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.02.2011 - 10:31

No tuo tuottaa jo vaikeutta, itse pidän kuvia ja blogeja matkaltani...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2011 - 10:35

Tuskinpa 5-vuotiaskaan muistaa kaikkia,mutta jos kirjoitusta jollain konstilla harrastaa,jää paljon mieleen muistikuvien lisäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2011 - 11:06

Kyllä yöpymiseni muistan. Olen aina ollut selvin päin. En uskaltaisi yöpyäkkään .Mutta jos ei muista miten sitä muistaisi .Aika vaikea tilanne.Muistamattomuus ei naurata tai ei ole naurun asia.Menee sairauden puolelle.Tottapuhuen en liioin ole muualla ollutkaan kuin omassa sängyssä ja Suomi ompi kotini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2011 - 11:19

Maat muistan, mutta en hotellien nimiä, aikaa 50 vuotta.
Mahdoton muistaa, hyvä kun muistan vielä maat.
Ja bongarin sanoin Suomi ompi kotomaani ja paras paikka yöpyäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2011 - 12:09

Itse asiassa muistan kaikki yöpymispaikat., hotellien nimiä en muista, paitsi tietysti ne kaikkein parhaimmat so. mihin liittyy ne kaikkein hauskimmat lomamuistot. Kuvia on vuosien saatossa jäänyt albumeihin, nykyisin osa ikuistettuna edelliselle läppärille, jonne ne taitavat jäädäkin ellen saa jotain bittinikkaria avaamaan konetta. Äitini kuoli viime keväänä ja sattumalta lähdimme ystävättäreni kanssa Cattolicaan ja sieltä pitäen kävin samoilla seuduilla missä äitini kanssa kuljimme yli 30 v sitten ollessani nuori neito. Oli mukava nähdä nuo seudut ja muistella siinä samalla miltä tuntui istua äidin kanssa elämäni ensimmäisellä Cappucinolla Riminin vanhan kaupungin aukiolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2011 - 13:28

Hotellien nimet ei kyllä jää mieleen mutta ne voin halutessani tarkistaa valokuvista. Mutta kylla mielessä on ilman valokuviakin minkä näköisiä hotellit suunnillee oli.:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2011 - 14:17

Aika hyvin muistan kaikki, mutta esim. Mombasan hotellin nimi on päässyt unohtumaan jo.

Lisätty: 17.02.2011 - 19:15

Ps. Valokuvat ja hyvät muistot auttavat muistamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2011 - 14:21

Kuuluu mahdottomien tehtävien joukkoon. Jos jotain erityistä on tapahtunut matkalla, niin ne kyllä muistuu ajoittain mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2011 - 18:21

mahdoton tehtävä, kun on ollut reilut viisituhatta yötä poissa kotoa niin ei sitä kaikkia nukkumapaikkojaan muista

mukaan mahtuu monen moista majoitusta eikä niitä kaikkia edes viitsi muistella, parhaasta päästä tietysti pysyy mielessä vaikka ovat jo ikivanhoja kokemuksia

Viime syksynä sattui että minulla oli yöpyminen Brysselissä, vasta hotellissa tajusin että kyseessä oli sama paikka jossa oli yöpynyt yhden yön yli kaksikymmentä vuotta aikaisemmin.

Onneksi en muistanut ennakkoon sitä hyvää kokemusta ja odotellut turhia, sillä hotelleille harvemmin käy samoin kuin viineille, niin että paranisivat vanhetessaan ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2011 - 20:31

Ei ole kaikki hotellin nimet jääneet mieleen...mutta kyllä muistan minkälaisia on paikat olleet,missä on yöpynyt.. Vanhoista valokuvista kyllä muistuu ja näkyy jos unohtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2011 - 22:29

En millään voi muistaa kaikkia kaupunkeja ja paikkakuntia, joissa olen yöpynyt. Eikä itseasiassa tarvitsekaan muistaa, eivät ne ole olleet mitenkään merkityksellisiä, jollei niitä muista.
En myöskään ole taltioinut kirjallisia tai kuvallisia muistoja elämäni varrelta. Sen muistaa. mikä on tärkeätä. Ajattelen elämääni eteenpäin, vanhat asiat saavat olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2011 - 23:27

Siitä kun ne tulee vain muistoista mieleen.. Mut en tietenkään muista sitä kun olin Kreikassa mummon ja vaarin kanssa kolme vuotiaana niin en ihan sitä muista. Sisko sen kyllä muistaa kun se on näin jälkeen päin kysyny, mut mä aina unohdan kun on huono muisti : D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 14:48

En sitten millään, aivan mahdoton tehtävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.02.2011 - 10:48

Kaikki muistan, paras oli Kreetan Hania, torakoita räpisteli pitkin hotellin lattiaa.