Voinko heittää sekajätteisiin lämpömittarin, jossa on punaista ainetta osoittamassa lämpötilaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.02.2011 - 07:27

ongelmajätteistä:
www.tsj.fi/ongelmajate
jätteiden ABC:
www.tsj.fi/fi/jatteidenabc.html
Vie lämpömittarit ongelmajätekeräykseen, sillä ne saattavat sisältää elohopeaa. Elektroniset lämpömittarit ovat sähkö- ja elektroniikkaromua.
www.tsj.fi/fi/jatteidenabc.h...l?letter=L

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.02.2011 - 08:46

virtuaali.tkk.fi/orgaaninenk...ittelu.htm

tässä on linkki josta voit tietää mikä on oikein hävityksiin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2011 - 09:18

Kuuluvat kyllä ongelmajätekeräykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2011 - 11:20

et voi, senhän sanoo järkikin. Minä en heittäisi tällä järjellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2011 - 12:19

Ei missään tapauksessa! Kiikuta mittari apteekkiin, mahdollisesti saat jopa jättää sen sinne tai ainakin saat neuvot mihin mittarin voi toimittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2011 - 13:36

Kierrätys kuulostaa olevan päivän sana? Ei siis sekajätteeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2011 - 14:19

Sisältänee elohopeaa ainakin osaksi. Ongelmallinen tuote ja kuuluu ongelmajätteisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2011 - 18:53

nyt kyllä pitää vähän poiketa noista aikaisemmista lausunnoista,

punainen neste noissa 'marketti-lämpömittareissa' on denaturoitua ( ja värjättyä) alkoholia tai valopetrolia, jotka sinänsä eivät ole ympäristömyrkkyjä ja ne kuorethan yleensä ovat jotain muovia joten ihan hyvällä omallatunnolla voi heitää sekajätteisiin

esim.

www.suomenlampomittari.fi/in...p;kieli=fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2011 - 20:41

Kyllä minä veisin ainakin ongelmajätteisiin..ei silloin ainakaan laitettu vaarantamaan mitään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 14:49

Taitanee kuulua ongelmajätteisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.02.2011 - 10:47

Elohopea kuuluu ongelmajätteisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2018 - 12:47

Pirkanmaan Jätehuollon internet sivuilla sanotaan: "Jos mittarissa on esim. punaista nestettä, kyse on värjätystä alkoholista ja tällaiset mittarit voi laittaa sekajätteeseen."

Lähteet:
pjhoy.fi/Tietori/lampomittarit