Junaliikenteelle tulossa jälleen haastava päivä...kenen idea oli hankkia Suomeen Pendolinojunia ja mitkä olivat perusteet?

Lisätty: 15.02.2011 - 08:25

Vr, niin, mutta kukahan lienee ollut se joka viimeisen sanansa sanoi...

Avainsanat: liikenne pakkanen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.02.2011 - 09:04

Taitaa olla makaronimiesten ykkösnimen Berlusconin kosto Valtion Rautateille. Sieltä ei kannattaisi hankkia kuin porattuja makaroneja.

Kysyjän kommentti

Kiitos hauskasta vastauksestasi. heh, heh...porattuja makarooneja..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.02.2011 - 08:19

www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s...amp;a=3060

VR tuon tilasi..

Mutta kyllä se niin vaan on että täällä pakkasissa tuo lämminverinen juna hyytyy ja se on todettu joka vuosi...
Ei taida olla tänne pohjolaan tätä tuotetta kehitetty...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2011 - 09:03

en tiedä muuta , kuin sen et en uskalla noihin mennä .. aatteles , kun olen siin junas ja juna hyytyy just jossain tunnelis ... pikkasen saattais iskee mul paniikki ... ahtaanpaikan kammotus ym kauhut ... jot seuraavan kerran ,kun junaan nousen on se keväällä / kesällä tai syksyllä .. soryy tää lipeeminen asiast ... mut oli niin suuri UUTINEN , joka oli pakko ilmoittaa koko napsukansalle :)) ;)

Lisätty: 15.02.2011 - 09:12

nyt tuli jostain kylmä arvaus ,mut oiskos ollut pekkarinen ....en kyl yhtään tiedä mist tommone tulikin mieleen ...? :)

perusteet on tiety ,kun luulivat ,et halvalla saa hyvää ...eli hyvää ja halpaa sekä nopeammat yhteydet hesasta turkkussee ...ja muallekkin tietty niin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2011 - 09:11

Liekö ollut niin ettie kaikkia teknisiä yksityiskohtia ole ajateltu eikä ainakaan säätä... halvimman mukaan kun toimii, tulos on tuo. Mutta ei ainoastaan Pendolinot eli kaukojunat ole vaikeuksissa, niin on myös pääkaupunkiseudun lähiliikenne mukaanlukien myös Helsingin sisäinen liikenne eli raitiotie- ja bussiliikenne. Kun ajoneuvot seisovat yön yli kylmässä, aamulla on käynnistysvaikeuksia. Eilisaamuna ei ainakaan kaikki päässett normaalisti töihin ja samaa ongelmaa on varmaan tänäänkin. Ei nyt sentään VR:ää tuosta kaikesta kannata syyttää, se on liian helppo tie (pyytäkää perussuomalaisilta tuohonkin lääkkeet!!).
Jos ei junat kulje, silloin ei liikuta, eihän se niin vaarallista ole.
Jälkiviisaus on se viisauden helpoin laji!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2011 - 10:26

Minulla on sellainen mielikuva, että VR on jostain syystä ? aina ostanut kaikenlaista Italiasta. Olikohan jo 70-luvulla kun ne hankki Helsingin rautatieasemalle erilaisia näyttötauluja, mitkä ei yleensä koskaan toiminut. Olen aina epäillyt, että niissä liikesuhteissa on jotain $$$ ?

On kyllä Tukholmankin liikenne ollut täysin sekaisin viime aikoina.
svt.se/2.33538/1.2326726/for...fortsatter

Lisätty: 15.02.2011 - 13:31

Tarinaa Pendoliinoista, "Lahden oikoradasta", junista sekä rautateistä
www.oiko.phnet.fi/Pendolinot...linot.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2011 - 22:26

Tekis mieli sanoa, että Suvi Linden =D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2011 - 19:06

Mää ainaki otan jo aika läpällä koko VR:n! Aina myöhässä! Ja aina ongelmia. VR- venaa rauhassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 12:21

Uskoakseni ovat VR juttuja, en oikein noista junista tiedä mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.02.2011 - 19:32

Vr ostanut niitä tietysti sieltä mistä edullisemmin on saanut. Ei lämpöisten maan tuotteet oikein sovellu kylmiin olotiloihin.