Mikä auttaa kevään odotuksen sietämättömään tuskaan?

Lisätty: 14.02.2011 - 16:57

Tuskissani pesin ikkunat ja laitoin uudet tulppaaniverhot. Uppuroin hiki päässä vatsaan asti ulottuvassa umpihangessa luumupuuni ympärillä sillä pupu oli käynyt sitä maistamassa...koetin tallata ympyräpolun niin ettei se enää yletykään herkuttelemaan.

Lisätty: 14.02.2011 - 17:03

Ps. Auttaisko tilkka konjakkia??? Näin ystävän- ja vapaapäivänä??

Lisätty: 14.02.2011 - 17:32

Voi että, kun kaikki retonkimekot ovat jotenkin kutistuneet? Kummallista.
No, otan konjakkia, katselen retonkia, pistän silmät kiinni ja unelmoin...perrr... konjakki kaatui, retonki kastui ja ei oo kevät tullut!

Avainsanat: kammo talvi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.02.2011 - 17:27

ohut retonkimekko saa kuulemma olon tuntumaan niin tyttömäiseltä ja keväiseltä ......

taitaa vaan retongissa vielä tulla vähän vilu, joten se konjakki ja unelmointi on ehkä sittenkin parempi vaihtoehto ....

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä. Kuules Valperi, kun retongit on kaikki kutistuneet...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.02.2011 - 16:39

ei ainakaan siemenkirjojen eikä puutarhalehtien lukeminen .... niistä tulee vaan kippiäx kaipuusta päästä pihalle kuokkii maata ....täs vain varotus :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2011 - 16:58

Silmät kiinni ja unelmoit keväästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2011 - 16:59

Hitto soikoon,helmikuu on vielä NIIN talvikuukausi NIIN talvikuukausi,maaliskuussa tuska jo helpottaa,sillä on tosi paikka edessä eli kevään tulo!Takuuvarmasti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2011 - 18:23

Mariaana ennustajaeukkona toimin tässä
konjakkihuuruisen utuisen harson takaa.
Näen silloin Sinut hymyilevänä,
takana pitkä talvi

Puutkin versovat kukkaa
on kissantuoksuisia
kevätpäiviä.

Unelmissasi elät.

Ei ole mitään kauniimpaa
kuin pinnalle noussut valoa itseensä
imevä nuori taimi, joka solullaan
hengittäen Mariaanan kanssa kevättä.

Kyllä Sinä hyvän lääkkeen tuskaasi löysit, ja sen vanhanajan retonki leningin, lisään vielä korkkarit, letkiksen ja lavatanssit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2011 - 18:49

Äkkilähö etelään, vaikka Teneriffalle. Kaveri mukaan ja menot puoliksi. Kun siellä on viikon tai kaksi tulee jo ikävä tänne pakkasiin ja kohta onkin jo kevät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2011 - 19:20

Tuleehan se sieltä kun on tullakseen. Odotan tuon mökkisalmen sulamista keskeltä ja verkkojen laittamista sulan reunaan. Siitä ensimmäiset kuhat. Silloin kevät on tullut ja kesä kolkuttaa jo mökin ovella.

Maailmakin on muutenkin muuttunut. Ennen oli naisilla sileät posket ja vekkihameet. Sekin asia on näköjään kääntynyt päälaelleen. Mahtaakohan tuokin johtua ilmastonmuutoksesta.

Onneksi konjakki ja napsu ovat vielä säilyneet. Ne yhdessä tai erikseen antavat voimia kevään odottelussa.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2011 - 19:46

No tuli ensi kesän matka tilattua joten kesää odotellen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2011 - 20:28

Tilkka konjakkia pihille miehelle se voisi olla tässätapauksessa nainen.Mutta pullo kossua, sanoi miehet aikoinaan.Anna sille pupullekkin jotan juureksia ei se syö sun luumupuuta kun pidät sillä tietyssä paikassa vähän ruokaa. Mulla nääs omenapuut olleet koskematta.Välillä kauraa.
Menehä aurinkoon seisomaan kun näet sen päivällä.Tulee D.tä kyllä sekin helpottaa.Ei se suremalla tule.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2011 - 21:27

Sehän on jo ihan selvä kevään lähestymisen merkki,kun pesit ikkunat..ja vaihdoit tulpaaniverhot.
Pieni konjakki auttaa renoutumaan...laita vaikka jotakin mielimusiikkia soimaan...sitten silmät kiinne ja haaveilet kevään odotuksesta..
Tulppaaniverhot lämmittävät mieltäsi..kun niitä katselet..ja näet kirkaasti ulos..
Meillä on niin harmaan näköiset ikkunat..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2011 - 22:05

Ehdotus: siirry viiniin! Valkoviini ei jätä niin rumia tahroja. Polta jouluiset kynttilät loppuun ja nauti talvesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2011 - 08:51

Ei auta muu kun ottaa rauhallisesti eli elää päivä kerrallaan. Konjakin kanssa häärääminen ainakin piktässä juoksussa tuo enemmän harmia kun muuta!
Maaliskuukin on talvikuukausi ja etenkin tänä totisena (ja monen toivomana!) kunnon talvena. Kesäkretongit kannattaa ainakin unohtaa.
Yksi kevääseen viittaava asia on jo totta eli päivät ovat pidentyneet sekä aamusta että illasta, siitä kannattaa kyllä nauttia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2011 - 22:29

Tulevan matkan odottelu on parasta lääkettä. Sillä tiedolla jaksaa kipristellä kovissakin pakkasissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2011 - 19:09

Mielikuvitus ja ajatus vain kevääseen. Rentoudu ja ajattele kaikkea ihanaa siinä keväässä, ajatusmatka tulevaisuuteen. :) Ite voisin tehä sen kesään, sitä ootan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.02.2011 - 19:16

Tiukka ajatus siitä että kohta on Vappu!