Ruotsalais-suomalaisten tutkimus paljasti ruotsalaisten sukujuuret ja missähän ne ovatkaan?

Lisätty: 14.02.2011 - 15:37

No ei ole onneksi savolaisten vika...

Lisätty: 14.02.2011 - 16:13

Hyvä Toffe. Siinäs niätte ei oo savolaesilla mittää ossoo eikä arpoo.

Avainsanat: kenen sukua

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.02.2011 - 15:17

varmaan syvällä Savossa ?

Kysyjän kommentti

Kiitos arvelustasi...ei kaikesta voi syyttää savolaisiakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.02.2011 - 16:02

Ruotsalaiset ovat geneettisesti läheisempää sukua saksalaisille kuin suomalaisille, ilmenee suomalais-ruotsalaisesta tutkimuksesta. Etelä- ja pohjoisruotsalaisten välillä oli kuitenkin suuria eroja. Erityisesti eteläruotsalaiset ovat geneettisesti lähellä keskieurooppalaisia.

yle.fi/uutiset/tiede_ja_tekn...origin=rss

LIEKÖ TAAS USKOMISTA!!!
No uskotaan sitten...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2011 - 19:14

No saksalaisiin päin ne paremmin sopivatkin, ovat yhtä koppavia. tämä on vain minun ajatukseni.
Yleisesti ajattelen noin, en yleistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2011 - 19:26

Minä muistelen kuulleeni, että aikojen alussa ruotsin rannikolle haaksirikkoutui kaislapursi. Haaksirikosta selviytyi vain kokki ja ruokana ollut "sika". Siitäköhän alkoi ruotsalaisten perimä.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2011 - 19:46

Ei kannatakaan yleistää mitään ruotsalaisantipatioita,siellä rehellistä,työtätekevää ja sivistynyttä kansaa kuten lahden tällä puolen,täällä varmaankin enempi siipi maassa kulkevia ja kateellisempia pohjoismaalaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2011 - 22:09

Suomalaiset ovat todella sekoittunutta kansaa. Kaikenlaiset kansat ovat täällä sikinsokin, joten ei ole olemassa mitään "suomalaista rotua". Minun suonissani taitaa virrata romaaniverta, venäläistä ja länsisuomalaista perintöä, sekoittuneena savolaisuuteen. En siis mitenkään "puhdasrotuinen". Mutta ei ole menoa haitannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2011 - 08:36

Olen helpottunut,kun karjalaisiakaan ei voi tästä syyttää.Omasukuni isäni puolelta on Hollannista,ehkä siksi pidänkin puukengistä eli hollannikkaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 12:08

Näin uutisoitiin:

Ruotsalaiset ovat geneettisesti läheisempää sukua saksalaisille kuin suomalaisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.02.2011 - 19:09

No nyt en enää yhtään ihmettele miten ruotsalaiset ja saksalaiset ovat kuin Euroopan omistajia tuolla maailmalla. Samaa sukua siis...