Lakana varastettu kuivaushuoneesta. Rikosilmoitusko?

Onko ideoita, mitä pitäisi tehdä kun multa on jo toinen lakana varastettu taloyhtiön kuivaushuoneesta? Laitan siitä ilmoitustaululle viestin, mutta epäilenpä onko siitä mitään apua. Tuskin on vahingossa viety kun ei ollut ihan tavanomaisen värinen lakana. Harmittaa pirusti, vaikka sinänsä "pieni omaisuusrikos" onkin kyseessä :(

Lisätty: 11.02.2011 - 20:46

Kiitos vastauksista, tämä mysteeri selvisi!
Tällä kertaa kyseessä ei ollutkaan paha rosvo, vaan höppänä mummoparka, joka oli sen vahingossa vienyt - sain siis lakanan takaisin :)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.02.2011 - 07:38

ota yhteys isännöitsijään tai asukastoimikunnan puheenjohtajaan.
onko taloyhtiönne pyykkitupa ja kuivaushuone lukittavia ja omalla avaimella pääsee talon asukkaat?
vai voiko sinne tallustella kuka tahansa sivullinenkin rosvous mielessään?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.02.2011 - 05:36

Nosta meteli kyllä auttaa. osaatko yhdistää kehenkään joka tarvitsee lakoita.Mun veljen vaimolta on varastettu pyykit narulta useampaan kertaa,Kyllä hänellä tietoa on .mihin sen suuntaa mutta näyttö puuttuu.Aina kun osti uutta ja pesi pyykit ,hups kaikki viety.Täkit, lakanat ja omia et miehen vaatteita.
Siinä ei tarvitse kauppaan mennä ostamaan, vaan ottamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2011 - 08:12

Kyllä pienetkin varkaudet kannattaa ilmoittaa. Rikosilmoituksen voi tehdä suoraan omalta koneelta
www.poliisi.fi/poliisi/home....silmlomake
kun tunnistautuu samoin tunnuksin kuin pankkiasioinnissa (klikkaa kohtaa 'Sähköinen rikosilmoitus').
Usein sama henkilö saattaa tehdä kaikkia pieniä varkauksia samalla alueella. Jos ilmoituksia alkaa kertyä runsaasti, kiinnijäämisriski kasvaa, samoin mahdollisuudet saada oma omaisuutensa takaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2011 - 08:29

Pistäppä iso lappu kuivaushuoneeseen kuin pesuhuoneeseen... jossa pyydät varkaan nimettömästi palauttamaan lakanat, mutta jos ei niin ilmoitat huoltoyhtiöön ja sitten vasta piru on merrassa.. kuinkas uskaltaa edes enää pestä sinun lakanoitas siellä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2011 - 09:55

Ilmoitus taloyhtiölle ilman muuta. Ainakaan isossa kaupungissa ei ole mitään järkeä ilmoittaa poliisilaitokselle lakanavarkaudesta kerrostalossa.
Ilmiö kuulostaa olevan aika yleinen löhiöiden kerrostaloissa joissa on yhteisiä tiloja eli ovat kertoneet että joutuvat vahtimaan kuivuvaa pyykkiään, ettei mitään häviäisi. Kaikki talojen asukkaat luonnollisesti pääsevät avaimillaan yleisiin tiloihin, tuskin kukaan ulkopuolinen voi tehdä tuollaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2011 - 11:17

Tein itse vastaavanlaisessa tilanteessa varkaudesta ilmoituksen taloyhtiölle ja sen isännöitsijälle. sekä poliisille vaikka tiesinkin ettei poliisilla ole resursseja tutkia tapausta. Laitoin samanaikaisesti kuivaushuoneeseen ison ilmoituksen tapahtuneesta. Kun mikään näistä toimenpiteistä ei tuottanut toivottua tulosta eikä varastettuja pyykkejäni koskaan ilmaantunut takaisin tein korvaushakemuksen vakuuttusyhtiöön jossa minulla on kotivakuutus. Tämän vakuutuksen ansiosta sain varsin nopeasti menettämieni pyykkien alkuperäishinnasta osan takaisin eikä minulla olut enää tarvetta jatkaa pyykkien etsintää. Jos sinullakin on kotivakuutus suosittelen että viimeisenä apukeinona asiaan haet sen avulla korvauksia varkauden sinulle tuomista tappioista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2011 - 12:08

Kurjaa on jos pyykkiä varastetaan. Joku näköjään taloyhtiössänne tarvitsee lakanoita. Laita joku lappu kun seuraavaksi viet kuivatukseen pyykit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2011 - 12:15

Aikoja sitten minulta varastettiin parit sopivankokoiset-ja väriset lakanat,en tiennyt,että pesutupa aukeaa jo klo 7,luulin tietäväni klo 8...Kirjoitin taululle ison lapun,jossa toivoin varkaan saavan hirvittäviä painajaisia mun lakanoissa.Muutenkin siellä sattunut vaatevarkauksia;en usko sattumaan.Enää pesen siellä harvoin ja vain talvisaikaan lakanapyykkiä ja vahdin kuivausrumpua sekä kuskaan ne pois,enkä jätä kuivaushuoneeseen roikkumaan varastettavaksi.
Kotivakuutuksen omavastuu on suurempi kuin lakanat,oma mieli ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2011 - 15:06

Jopas on lakanavarkaita liikkeellä, minulta ei ole kadonnut mitään pyykkiä koskaan,vaikka olen
kuivatellut ulkona ja talojen pyykkihuoneissa. Liekö ne minun lakakani ja vaatteeni eivät ole olleet niin
mielikuvitusrikkautta antavia, että olisi kelvannut.Harmi vain, kyllä jokaisen luulisi omat vaatteet tuntevan jos sattuu olemaan muidenkin pyykkejä samoila naruilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2011 - 17:03

Ilmiö ei ole tunnettu pelkästään lähiöissä, vaan myös täällä kantakaupungissa esiintyvä riesa. Asuessani isossa taloyhtiössä kuivaushuoneesta katosi pyykkejä yhdeltä ja toiselta. Varas saatiin jäljitettyä, oli keski-ikäinen nainen, joka oli vuokranantajana talossa ja kävi omilla avaimillaan nyysimässä toisten pyykkejä, joita möi kirpparilla. Meillä päin tätä sanotaan yritteliäisyydeksi ;) Nykyisessä talossamme ei ole kuivausullakkoa ja ollaan muutenkin niin pieni taloyhtiö, jossa kaikki tuntevat toisensa, etten uskoisi kenelläkään olevan pokkaa varastelemiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2011 - 18:29

<pista ilmoitustaulullw lappu, etta maksaa edes pesukustannukset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2011 - 10:29

Onneksi tapaus selvisi ilman virkavallan apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2011 - 22:45

Hyvä että on selvinnyt..Minulle kävi kerran,kun lakanat hävisi pyykkinarulta..oli kesäaika ja ulkona kuivui...asuin silloin rivitalossa..Naapurin rouva oli käskenyt miehensä hakemaan pyykit narulta,kun itse oli töissä..Mies oli korjannut meidänkin lakanat omaan pyykikoriin..mutta selvisi asia seuraavana päivänä...ja palauttivat lakanat meille.
Kerran olin ranassa mattopyykillä ja jätin matot hetkeksi valumaan..ja menin kahvilla käymään,kun asuin lähellä..1 maotto oli hävinnyt silläaikaa..eikä takaisin tullut...Meni varmaan jollekin tarpeeseen..