Teetkö usein lämpösiä leipiä?Mitä laitat leipien päälle?

Meillä niitä tehdään nykyään harvoin,mutta nyt tänäiltana niitä teen.Laitan niihin savukinkkua valkosipulukurkkua,tomaattia ja juustoa.

Avainsanat: lämpöset leivät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.02.2011 - 19:00

Paahtoleipäviipaleen kostutan maidossa, päälle savukinkkua,tomaattiviipaleita,pizzamaustetta ja sinistä emmentaljuustoraastetta. Sitten uuniin ja vielä paistan kananmunan päälle. Ja eikun syömään.

Kysyjän kommentti

Varmaan hyviä sinun lämpöist leivät.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.02.2011 - 18:42

Kyllä joskus, mutta kun nyt on se leipä hiilihydraattikaranteeri minulla niin en usein.
Laitan joko tummaa tai vaaleata usein vaaleata leipää, sipaisen voita tai jos kaapissani ei ole sitä niin
kevylevitettä päälle.
Laitan sitten joko tuhdin palan ns. pötkömakkaraa, tai siivutettua lihaa ja sipulia myös, sekä juustoa.
Hampurilaisetkin teen jos on pikku-nuorta väkeä kotona itse. Jauhelihapihvi väliin ja paistan kananmunan,
ketsuppia kulaus ja sinappia heidän oman maun mukaan.
Niihinhän voi mielikuvituksella laittaa esimerkiksi kurkkusalaattia, iltaliansalaattia ja voileipäpikkelsiä,
mitä nyt on jäänyt ja on saatavilla käsillä.
Hyvin ovat huvenneet. Nyt laitoin viimepyhänä niitä kanansiipipaloja joita on rasiassa, olen nimittänyt
ne hornetin siiviksi, eikös siinä paketin päällä jotain hornettia lue. Levitän pellille, tai jos aikuisia on
mukana huuhtaisen pikaisesti enintä maustetta pois ja laitan paistinkuppiin ja tilkka vettä, niin ei tule
niin kuivia ja tulisia sitten. Nuoret tykkäävät tulisesta mausta kovin. Sopii myös ranskanperunoiden
seuraksi ja sormisyömiseenkin, jos ei halua niin mahdottoman hygieeninen olla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2011 - 20:10

Ylähuulen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2011 - 20:33

En ole lämpimiä voileipiä tehnyt aikoihin .Koitan korjata muistia ja kokeilla jossain vaiheessa.Siihen laitan sitten lekgtoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2011 - 06:12

Sillon harvoin kun lämpimiä leipiä teen laitan niiden päälle kaikkea mahdollista: kalaa (esim. savustettua lohta, tai tonnikalaa) kinkkurouhetta, tomaattinviipaleita, oliiveja, ananasta, erilaisia makkaroita jne. Kaiken kuorrutan aina juustoraasteella ja leivällä oleviin syötäviin sopivilla mausteilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2011 - 07:47

voileipäkoneella teen toasteja, ei ole salamanteria enkä viitsi uunia lämmittää parin lämpimän leivän takia.
tai sitten paistinpannussa teen lämpimiä leipiä. vatkataan kananmuna, sekoitetaan juustoraastetta ( emmental tms.) ja mahdollisesti jotain herkkuja pieneksi silputtuna sekaan. kuumennetaan paistinpannu vaalea leipä peitetään muna-juusto-herkkupala seoksella, voita pannuun ja pläjäytetään sopivan kuumaan pannuun nurinpäin leivänteelmäs, paistetaan kunnes pysyy koossa ja on kiinnittynyt leipäviipaleeseen, käännetään ja paistetaan toinen puoli. herkullista , sanoisin.
lämmin kanaleipä ja metsästäjän leipä on myös herkkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2011 - 08:12

Harvoin tulee tehtyä. Teen kinkkuleipiä tai tonnikalaleipiä. Juustoa, tomaattia, ananasta ja ripaus pizzamaustetta päälle. Täytteet yleensä mitä kaapissa sattuu olemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2011 - 11:33

Sirkkaliisan tapaan minullakin on VHH vallannut alaa eikä siihen kuulu leipätuotteet laisinkaan. Palisanterin paistinpannuleivät kuulostivat kyllä tosi mahtavilta - mutta en sorru.

Lisätty: 10.02.2011 - 20:00

Merkillinen oli lähettänyt myös herkullisen ohjeen, voinen kokeilla kesällä mökkivieraille. Kiitos vinkistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2011 - 12:01

Tehdään harvoin, mutta joskus tulee tehtyä tummasta leivästä ihan pizzan päällysaineet ja uuniin... oman maun mukaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2011 - 13:11

En tee, saattaa olla kymmeniä vuosia kun olen sellaisia laittanut, olivat joskus opiskeluaikana muodissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2011 - 19:34

Jos omistat vohvelipannun,niin suosittelen kokeilemaan:
Norm.lettutaikina,ilman sokeria, joukkoon lisää savukinkkua ja suola/etikkakurkkua pieneksi hakattuna.Eikä muuta kuin vohvelipannu tirisemään!Nopeaa ja helppoa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2011 - 11:59

Joskus teen, laitan juustoa ja kinkkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2011 - 23:16

Hyvin harvoin teen lämpöisiä voileipiä..Tänään tein riisipiirakoista...tavallaan lämpimiä leipiä..
Voitelin piiirakat ensin,sitten laitoin savukinkkua ja osaan meetvustia tomaattiviipaleita pitzamaustetta ja juustoraastetta..ja uuniiin kuortumaan..hyvin tuntui maisuvan..kun nuoriso kokoontui meille..
Muistelimme siinä samalla Santtua..Valokuva oli pöydällä raameissa ja kynttilä paloi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2011 - 12:03

Murkkuikäiset lapseni tekevät joskus lämpimiä voileipiä. Yleensä he laittavat kinkkua, juustoa sekä oreganoa juuston päälle.