Moi! Mä oon 12 vuotias tyttö ja haluaisin mansikkamaalle kesätöihin. En kyllä varmaan pääse mutta yritän kuitenkin. Mitä mieltä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.02.2011 - 18:04

Luulen, että virallinen ikäraja on 15-vuotta mansikkmaalle töihin, mutta jospa jollain tuttuuskonstilla osuisit
päästä joksikin aikaa nyppimään mansikoita. Iloinen oikea asenne Sinulla on kun haluaisit päästä oman
rahan
omistajaksi ja ahkeroijaksi.

Lisätty: 19.02.2011 - 19:17

Kiitos käyttäjille vastauvalinnastanne.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.02.2011 - 18:28

oikeasti töihin olet liian nuori, ei sinua lain mukaan kukaan voi palkata,

mutta jonkun naapurin tai tuttavan mansikkamaalle voit päästä silleen vähäksi aikaa,
ja jos ne sitten ystävällisesti muistavat sinua pienellä palkkiolla, niin se on ihan ok.
ei muuta kuin rohkeasti kyselemään ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2011 - 19:51

Jonkun tuttavan tai aikuisen kanssa ( työ laitetaan kimpaksi) jonkun mansikkamaalle varmaan onnistuisi, mutta yleensä on tuo ikäraja 15v...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2011 - 11:57

Ihailtavaa että olet aktiivinen ja haluat töihin. Ei taida kyllä onnistua noin nuorelta, lait on säädetty nuorten ihmisten turvaksi, ettei heitä voisi kukaan käyttää hyväksi teettämällä pitkiä päiviä (ja pienellä palkalla, arvaan). Tietysti voit kysellä jos joltain saisit töitä "ohi systeemin".

Lähteet:
pisteitä sinulle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2011 - 20:51

Kuule itse olin yhtänuori enkä itse ajatellut pääsenkö vaiko en ja pääsin.Kannatta jutustella ja puhutella kertoa tarpeet ja halut.Torille jos ei ole pitkä matka ,sinnekkin ottaavat lennosta ,Sesonkiaikana.Onnea työn haussa .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2011 - 11:45

Ahkeruus palkitaan aina, sinnikkäästi kun yrität niin varmasti johonkin pääset. Onnea sinulle hakuun!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2011 - 23:20

Käy kysymässä rohkeasti mansikkamaalta töitä..Mansikan poimijoista on ainakin meilläpäin pulaa.
Oma tyttäreni oli 12 vuotiaana mansikkamaalla hommissa..ja sai kivat taskurahat..Aika rankkaa työtä se on ..mutta tekee sen minkä jäksaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2011 - 19:52

Aina kannattaa yrittää, siinä ei menetä mitään.