l
Kysytty: 08.02.2011 - 16:59

Mistä olympia on saanut nimensä?

jee en tiiä sano torstaiksi !!!!

Avainsanat: olympia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.02.2011 - 18:36

Antiikin aikana käytettiin ajan laskemiseen neljää vuotta käsittänyttä olympiadia.

Lisätty: 09.02.2011 - 00:40

Olympos vuoria on monia maailmassa. Kreikassa se on kaukana olympian lehdosta. Spartassa järjestivät kisoja jo ennen olympialaisia.
www.answers.com/topic/olympus-200404

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Antiik...alitilasto

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.02.2011 - 18:30

wiki auttaa toullaisissa kysymyksissä kaikista nopeimmin

fi.wikipedia.org/wiki/Olympia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2011 - 19:48

Se oli nimetty kaupunki antiikin Kreikassa nimeltä Olimpia ja se on myös silloin, kun tapahtui niin he kutsuivat heidät olympialaisissa. and is not named after mount Olympus where the gods lived. ja ei nimetty Olympos jossa jumalat elivät.

Read more: wiki.answers.com/Q/How_did_t...z1DOHgc1Bm

Muinaiset olympialaiset, Kreikan, kunnia Zeus isä kaikkien Kreikan jumalat. According to legend, Zeus hurled a thunderbolt from Mount Olympus at a spot in rural Greece. Legendan mukaan Zeus heitti salaman Mount Olympus on paikalla maaseudulla Kreikassa. An altar for Zeus was built on that spot. Alttarin Zeus oli rakennettu, että paikalla. Eventually, many buildings were erected around the altar. Lopulta monet rakennukset pystytettiin ympäri alttarille. This area was called Olympia became the site for the Olympic games. Tämä alue oli nimeltään Olympia tuli sivuston olympialaisiin.

Read more: wiki.answers.com/Q/How_the_O...z1DOHzqK79

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2011 - 10:37

Kreikassa on Olympia-niminen kaupunki ja se on myös olympiakisojen "alkupaikka". Olympos-vuori ei sensijaan ole lähelläkään ko. kaupunkia.