-m-
Kysytty: 07.02.2011 - 12:54

Missä menee raja?

www.iltalehti.fi/uutiset/201...3_uu.shtml

Avainsanat: opettajan vastuu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.02.2011 - 13:19

Aika härskki teko ei muuta kun potkut työpaikalta heti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.02.2011 - 13:25

Tarina ei kerro mitä on tapahtunut ennen tuota.... oppilaathan "käsittelevät" opettajia nykyään, onko se luvallista? Ei toki väkivalta ole puolustettavissa mutta kyllä siellä koulussa tiedetään varmasti asiasta enemmän. Iltapäivälehdet osaavat lahjakkaasti dramatisoida ja otsikoida asioita. Kyllähän tuo asia on tutkittu myös.
Kun oppilas pahoinpitelee, tai kiusaa joko toista oppilasta tai opettajaa, mitkähän on sanktiot silloin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 14:58

Vähän olen edellisen kanssa samoilla linjoilla. Kunnon kuri kouluihin, ilman väkivaltaa, niin loppuu kauhukakaroiden hyysääminen. Nykyisin nuoret saavat tehdä melkein mitä huvittaa, ei käytöstapoja ja hirveää kielenkäyttöä. Onhan tuo hyvin nähtävissä millaiseksi Suomikin muuttuu, kun lapsille ei ole sääntöjä...en halua saarnata, mutta jotain tarttis tehdä ja kasvatus alkaa sieltä kotoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 15:06

rajanveto on varmasti hankalaa ja tapauskohtainen,
väkivallan käyttö tuskin autaa asiaa,
mutta varmasti yhtä turmiollista on täysi kurittomuus

pahasti pelkään että kuriton koti ja koulu tuottavat tällaisia tuloksia

omakaupunki.hs.fi/paakaupunk...ityksesta/

... kun mistään ei ole seuraamuksia, niin millään ei ole väliä ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 15:25

Ei opettajan auta käydä käsiksi oppilailaisiin.Sen hän kyllä tiedostaa. Siitä seuraa aina opettajalle jokin palkkio.Mutta jos käy oppilas opettajaan kiinni sitten asia onkin toinen. Mutta ajat on menneistä muuttuneet kovasti kun ei komentookaan niille voi pitää.Opettanjan työkään ei kovin helppoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 15:27

Mun mielestä tuo opettaja saisi lähteä sieltä koulusta. Vaikka voin vain kuvitella kuinka vaikeaa on nykyisin pitää kuria kun kukaan ei kunnioita ketään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 17:12

enpä osaa sanoa, kun tausta on tuntematon.
ei kukaan puhunut ennen kun kansakoulua kävin ja alakoulua vuonna1947, kuinka koululaisten
sormet olivat mustelmilla karttakepin jäljiltä, ei uskallettu puhua. en muista, että ne meidän tekoset nyt niin suuria olivat, että ne iltalehtien palstoille kiiri.
saattoi mustepullo vahingossa kaatua siellä lokerossa tai vierustoverille kuiskattiin jotain hiljaa.
Ei se sen kummallisempaa tarvinnut olla. En nyt hyväsky pahoinpitelyä, niin että päät turpoavat, mutta
kyllä se käytös siellä koulussa on jotain muuta kuin "ennen vanhaan".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 18:11

En hyväksy väkivaltaa sen enempää opettajien kuin oppilaidenkaan taholta. Näin se vain näyttää olevan, ettei nykyisessä koulussa ole "kuria". Kurin ylläpitoon ei tarvita fyysistä tai henkistä väkivaltaa vaan opettajan, jolla on auktoriteettia, jota kunnioitetaan.
Kaikissa kouluissa ei ole työrauhaa, johtuen kurin puutteesta. Opettajat eivät uskalla ottaa tilannetta haltuun, sillä he pelkäävät saavansa itse kuritusta kouluhallituksen tai julkisuuden kautta. Kansakouluaikanani meillä oli opettajana mielipuoli, joka hakkasi oppilaita tauluviivottimella tai karttakepillä, hän käytti myös henkistä väkivaltaa. Molempi pahempi. Tilanteessa on taas menty suomalaisittain äärestä viereen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 18:28

Opettajalla kielteinen käytös, koskea ei saa kenenkään lapsia...
pois koulusta määräajaksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 19:10

Olen lukenut tuosta tapauksesta,mutta siinähän kerrotaan mitä opettaja teki.Mitä mahtoivat pojat tehdä?Nykyiset kakarat on niin kamalia,että en haluaisi heitä opettaa,käy sääliksi opettajat.En puolustele opettajaa,mutta häneltä meni varmasti hermot.Kannatan kasvatuksessa keppiä ja porkkanaa.Ihme on,että jotkuin vieläkin haluaa opettajaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 20:04

Salomonin tuomio,molemmat(tai kaikki osapuolet)määräajaksi koulusta erotetuksi ja elinkautinen FaceBook-kaverisuhde kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2011 - 09:22

pieni kurinpalautus on aina kohdillaan. miten sitä muuten piltit oppii mitä saa tehdä ja mitä ei? kouluttaa eläinkin pentujaan....
vanhan koulukunnan kasvatit on suht "normi" kansalaisia -mitä näistä nykysistä tulee kun silitellään vain? kaikessa kulkee raja, mutta esmes käsivarresta kines ja käytävälle ei ole mielestäni kovinkaan suuri juttu jos pakottavaa tunnin jatkumisen kannalta. nykyään ollaan kovin hanakoita tulkitsemaan kaikki pahoinpitelyksi. höh.
patella hyvä pointti -molemmat pihalle ja papereissa tieto seuraavat vuodet että tiedetään ollaanko "huligaanien" kanssa tekemisissä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2011 - 13:17

Äkkiä pois virasta tuollainen ihminen.