-m-
Kysytty: 07.02.2011 - 12:52

Miten olet nauttinut lumisesta talvesta?

Avainsanat: lumi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.02.2011 - 14:24

Minä rakastan lumisia talvia! Olen peuhannut hangessa tytärten kanssa, tehnyt lumienkeleitä, valloittanut traktorintekemiä Lumivuorenhuippuja, tanssinut lumisadetanssia, pyydystänyt hiutaleita kielenpäälle, ihaillut lasten lumiukkoja... taidan olla luonnonlapsi... :-D

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.02.2011 - 13:28

En ole nauttinut lainkaan, enemmän on ollut harmia. Onneksi ei mitään ikäviä liukastumisia ole tullut, "mummokävelytyyli" on kyllä opittu pakon sanelemana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 14:58

En voi sanoa nauttineeni koska inhoan talvea yli kaiken.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 15:11

olen, ihan täysin siemauksin,
pienet käytännön hankaluudet eivät ole olleet ylivoimaisia ja kun ne kuitenkin tietää tilapäisiksi niin eipä nuo jaksa pahemmin jurppia ..

tuolla pihalla puuhastellessa syntyi aforismikin :

- lumi on luotu luotavaksi -

huomena taas pääsee kolanvarteen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 15:20

Olen kävellyt lumisateessa, se on niin kaunista kun lunta sataa hiljalleen. ^^ En ole vieläkään pulkkamäkeen ennättänyt!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 15:30

Tämmöinen tälvi on niitä ihanampia talvia. Siis kunnon talvi.Pääsee hiihtämään oikein kunnon latuja pitkin ja lumisia latuja.Saa tehdä lumitöitä niin paljon kun intoa ja kuntoa riittää. Kun muistaa pikkunlinnuille ruokaa ja rasvaa laitta. Lintulautoja putsailla. Meillä helkyy puissa sellainen lintujen siritys ja helinä.Eikä pakkasten aikana ole niin mahdottoman liukastakaa ollut.Nautin täysin siemauksin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 17:19

voi miten mamma nauttii kun katselee ikkunasta, miten uusi lumi verhoaa vanhaa lunta ja
ahkerat työmiehet heiluvat yötä päivää lumen kimpussa.
Jos olisin vielä nuori sievä neiti tekisin lumienkelinkin vaikka eteiseen ja itselleni sulhasmiehen
oven pieleen ja hänellä olisi tietysti porkkana-? mutta missä, no sen jätän arvailun varaan.
Vihjeenä sanon, että kyllä se navan yläpuolella olisi.
Rollarini kanssa pääsen kulkemaan päivän päälle kun auramiehet tekee jalkakäytävätyötä.
Ei ole liukasta ollut vielä
sitä harmittelen kun vanhat mäystin sukset ovat hävinneet ei pääse laduille, enkä ole löytänyt
kippurakärkisiä pieksujani mistään ja sahanteräluistimista on puupalikat vain jäljellä, ei pääse piruetteja harjoittelemaan jäille. En ole jääkiekosta kiinnostunut, mutta jäätanssi on makeaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 17:27

Hiihtämisestä on saanut nauttia täysin rinnoin.Lintujen ruokintaa ja lumen luontia.
Jäältä kun sulais lumet,niin pilkille.

Lisätty: 08.02.2011 - 07:48

Uutuutena lumikenkäilyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.02.2011 - 18:10

Kävelemällä ulkona lintujen laulua kuunnellen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 18:21

Olen nauittinut täysin palkein valoisasta, lumisesta talvesta. Helsingissä tätä herkkua oli viimeksi viime talvena ja toivottavasti tulevanakin. Täällä keskustassa on ajoittain ollut harmia liiasta lumesta, mutta ainakin kotikulmillani katujen auraaminen on sujunut mallikkaasti. Ensimmäisen lumimyräkän jälkeen oli vähän vaikeuksia päästä eteenpäin, mutta se oli ymmärrettävää sillä silloin oli itsenäisyyspäivä, eikä voinut olettaakaan että lumet hoituu saman tien pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 18:27

Eipä ole kuin koiran kanssa ulkona ollut, joten siinä tuo päivä meni...
sisällä kuvatessa ja tiskatessa Mariskooleja ja pyykki' pesten...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 22:29

Luminen maisema on kaunis katsella. Talvella kuuluukin olla lunta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2011 - 13:15

Kovasta pakkasesta en välitä, lauhoilla ilmoilla on tullut ulkona oltua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2011 - 12:00

En ole talvi-ihminen lainkaan ja varsinkin nämä paukkupakkaset on aivan kamalia.