Kuinka usein käyt putsauttamassa hampaasi suuhygienistillä (tai hammaslääkärillä)?

Panttaatko sitä hammaskiveä? Langoitatko hampaat joka päivä?

Lisätty: 29.09.2008 - 19:55

En yritä saarnata, mutta olisi erittäin tärkeää langata hampaat ihan joka päivä. Hampaissa on viisi pintaa, mutta harjalla saa putsattua niistä vain kolme. Joten siitä voi sitten miettiä, kuinka paljon sitä bakteerimassaa (siis plakkia) jää sinne hampaiden väleihin... Ihan joka aterian jälkeen..

Avainsanat: suun terveys suuhygienisti hammaslääkäri suu terveys hyvinvointi hammashuolto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.09.2008 - 20:59

Kerran vuodessa käyn hammaslääkärissä. En jaksa langalla hampaita putsailla joka päivä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.09.2008 - 13:14

kerran vuodessa pyrin käymään hampulääkärissä tarkastuttamassa hampaat, jotta onko reikiä sun muuta ja hammaskivi tarvittaessa poistetaan kanssa. en langoita hampaitani päivittäin < aika harvoin kylläkin juu. hammastikkua tulee käytettyyn varsinkin liharuoat tuppa menemään hampaankoloon. onneks miulla ei oo hammaslääkärikammoa, jotta sen takia en ainakaan koita viivästyttää hammashoitoon meno.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2008 - 19:03

Hammaslääkäri laittaa kutsun joka toinen vuosi ja silloin käyn. Lankaa käytän silloin tällöin, kun tuntuu ettei harjalla roskat muuten lähde rakosista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2008 - 19:16

mulla on kiinteä kahdesti vuodessa suhde hampaitteni hoivaajaan, vaikka kuinka yritän unohtaa, niin muistutus tulee hetsilleen ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.09.2008 - 23:04

Tämä anonyymi putsauttaa hamm.lääk 2 kert vuodessa. Muistan käyttää tikkuu ja lankaaki ja pesenki ahkeraan mut silti tuntuu joskus semmone maku kun ois ollu raadon syönti kilpailuissa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2008 - 21:39

joka vuosi.