Kalankulutus on noussut ennätystasolle . Syötkö sinä oman osuutesi ?

www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli...=nl-010211

tuo 17 kg vuodessa tuntuu ensin isohkolta määrältä, mutta kun laskee että se on vajaat 50 g /päivä, niin varmaan moni pääsee yli keskikulutuksen, minä ainakin ...

Avainsanat: kalankulutus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.02.2011 - 12:02

Liianvähän syömme kalaa.Pidämme kyllä kalasta,viimeeksi tein rapusilakoita ja eikä ole kauakaan kun söimme kuhaa.Meillä on kyllä kauppahalli missä on hyvä kalamyymälä,mutta se on keskikaupungilla.Meidän makuumme ovat silakat,muikut, siiat, kuhat,ahvenet,lohta laitan harvemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 05.02.2011 - 12:30

Olen viime aikoina lisännyt kalan syöntiä runsaasti. Tilastoihin vaan eivät ole kerinneet ne kalat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2011 - 12:42

Kyllä syön kalaa neljä kertaa ainakin viikossa, lasken siihen tonikalankin.
Olen silakan ystävä enempi kuin muikun, lohta laitan usein kanssa.
Sanonut olenkin jos ruokavaliooni saisi kuulua vain liha tai kala ottaisin sen kalan
mieluummin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2011 - 13:46

Syömme kalaa ehkä noin 2- 3 kertaa viikossa. Tälläkin viikolla jo kaksi kertaa kuhaa. Kuhaa ollaan saatukin aika hyvin, kiitos naapurin miesten. Maanantaina paistan taas kuhafileet. Ulkomailla tilaan useasti kalaruuan ravintolassa. Viimeksi Dubaissa söin herkullista Hammouria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2011 - 16:46

Kalaa tulee laitettua liian harvoin. Ehkä 3 kertaa kuukaudessa. Purkista tulee nuo vitamiinit napsittua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2011 - 17:17

Tykkäämme kalasta kaikissa muodoissa. Teen muikkulaatikkoa ,paistan pannulla niitä,kraavia kalaa,savukalaa,kalakeittoa,Mikä kalassa huonointa , sitä ei tuoreena tahdo täällä voida ostaa. Saimaalle kun menee ,huomaa selvästi kalan tuoreuden. Syömme aina kun se on mahdollista.Sittenkin liian vähän ja liikaa lihaa.Tänään kävin ostamassa 1kg muikkuja kokonaisena ja kokonaisen kirjolohen.Osan kyllä saa muikuista makupalaksi kissat .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2011 - 17:51

2-3 kertaa viikossa tulee syötyä eniten kyllä lohta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2011 - 18:39

Olen yrittänyt miettiä monipuolista ja terveellistä ruokavaliota - ja ei ole helppoa. Kalan syömistä tulisi lisätä, mutta puhtaan kalan saaminen ruokapöytään onkin jo haaste. Muikku ja purotaimen on ainakin tällaisia. Silakkaa en voi syödä, sillä se raukka joutuu elämään niin saasteisessa ympäristössä että hirvittää. Samoin on kasvatetun lohen laita, näin muutama kuukausi sitten tv:ssä ohjelman norjalaisista lohenkasvattamoisa, ja sen jälkeen en edes uskaltaisi laittaa lohta ruoaksi. Mökkimme lähistöllä olevissa lammissa on puhdas (kuulemma juomakelponen) vesi, joten täytynee alkaa metskaamaan siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2011 - 10:31

Liian vähän tulee syötyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2011 - 12:33

Tulee syötyä 1-2 kertaa viikossa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2011 - 15:25

Tulee syötyä joka viikko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2011 - 12:05

Enemmän pitäisi syödä.