Nyt tarvisi hyviä vinkkejä.. Lonkkanivel-ja selkä-leikkaus edessä..lonkassa irtokappalita.???

Kellari kerroksessa suihku sauna, kylmät ,kunei ole latttialämmiystä..kun on vaha rintamamies talo..Voisiko mistään saade rahlisllita apua renonttiin,että saisi yläkertaan suihkun,..Rappuset on todella vaikeat mennä alakertaa,..

Lisätty: 05.02.2011 - 04:05

Lääkkärit,ensiviikolla neuvottelee kumpi leikkaus ensin..

Lisätty: 05.02.2011 - 04:13

Voisiko hakea mistään rahallista tukea remonttiin,että saisi suihkun samlle tesolle ,missä asustaa.

Avainsanat: lonkkanivl-leikkaus.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.02.2011 - 06:28

Olipas se ikävä juttu. Toivottavasti kaikki järjestyy pikaisesti. Asunnon muutostöihin saatte apua ja remontti kannattaa tehdä ilman muuta. Vastasin sinulle jo yksityisesti ja varmaan saat paljon hyviä ohjeita toisilta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.02.2011 - 06:39

ainakin Seinäjoella leikkauksien jälkeen pääsee maksusitoumuksella johinkin palvelutaloon toipumaan, jos kotona ei pärjää edes kotiavunkaan turvin. kotiin saa myös monenlaisia apuvälineitä arjessa selviytymiseen.
Kotkan kaupungin sosiaali-ja terveystoimen palveluopas, siellä yhteystiedot mistä hakea apua
asunnonmuutostöihin ym palveluihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2011 - 07:58

Tätini kun oli leikkauksessa hän pääsi toipumaan hoitokotiin.
Mutta voithan kysäistä sairaalan sosiaalivirkailijalta hän kun tietää tuon leikkaus jutun paremmin kuin paikallinen sosiaaliviranomainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2011 - 10:10

Kunta täällä myöntää noita korjaus ja remontointi rahoja, vanhojen talojen korjauksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2011 - 10:40

Kuten edellä on napsulaiset kertoneet, muutostöihin asuntoon pitäisi saada apua ja muutenkin kotitöihin.
Minulla vain on hyvin huonot kokemukset noista avun saamisista kotiinkin.
Olisin arvinnut kotiin ainakin jonkin aikaa apua, mutta kunnan puolelta vastattiin ei ole apua antaa.
Toivon kuitenkin Liisukka, että Sinulle kävisi hyvä tuuri, lakihan sanoo, että apua on tultava, kuten asunnon muutostöihin. Pidä puolesi. Lokkaviat ovat huonoja ja vievät aikaa parantua, ihan entiselleen
eivät tule kuitenkaan koskaan, joten tarvitset pitempiaikaista parannusta asioihin.
Lykkyä tykö, Kiva Mariaana on laittanut sinulle jo postia hänhän tietää asioista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2011 - 11:17

Tässä Liisukka sinulle "paketti" miten ja mistä muutosta haetaan. On helsinkiläisille, mutta laki on kaikile sama - ainakin tässä tapauksessa. Tuo avustus haetaan maalis-huhtikuun aikana valtion asuntorahaston lomakkeella, joten kannattaa olla yhteydessä heti maanantaina oman kuntasi sosiaalivirastoon. www.toimivakoti.fi/esteettom...muutos.htm
Invalidiliiton sivuilta vielä lisää selvitystä: inport2.invalidiliitto.fi/es..._main.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 10:27

Tiedän yhden tapauksen, potilas joka asuu yksin, sai tilapäisasunnon "hoitokodista" leikkausken jälkeisesksi ajaksi. Omistusasuntonsa oli rivitalon pätkä ,kaksikerroksinen. Myi asuntonsa ja osti tilalle yksitasoasunnon. En oikein kyllä usko siihen että kuntien rahat riittävät kovin suuriin asuntomuutoksiin, koska muitakin eli omia ratkaisuja on. Jos jokainen saisi automaattisesti rahallisesti remonttiapua, se olisi merkitsisi kyllä isoja summia valtakunnan tasolla vuosittain.
Jo sekin kuka saa edes tilapäistä kotiapua, on sosiaaliviranomaisten arvioitava asia. Siihen taas otetaan monta asiaa huomioon. Yrittää kannattaa.
Ratkaisut tehdään sen jälkeen kun operaatiot on tehty, ei tietenkään ennakoivasti. Helsinkiläisiin kun viitataan, on turha ajatella että saadaan "sitä sun tätä", päinvastoin eli ehdot ovat tiukat.