Mikä ja missä on "Keltainen vaara", joka on saanut nyt myös museopaikan?

Lisätty: 04.02.2011 - 14:21

Maarit3 jäljillä olet..

Avainsanat: paikka museo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.02.2011 - 18:44

Turun Kaupunkiliikenne on luovuttanut Suomen Linja-autohistorialliselle Seuralle viimeisen korkealattiamallisen linja-auton, joka on ajanut Turun kaupunkiliikenteessä. Niin kutsuttu "Keltainen vaara" saa museopaikan Turusta.

(kotikaupungistani tietenkin, bussistahan on kyse )

areena.yle.fi/video/1669125

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.02.2011 - 13:05

En minä muita keltaisia vaaroja tiedä kuin että täällä turussa sanotaan kaupungin keltaisia busseja keltaiseksi vaaraksi ja sitä ennen oli keltaiset raitiovaunut täällä. Yksi raitiovaunu on kesäisin torilla jäätelö baarina.

Lisätty: 04.02.2011 - 15:19

Minä nyt muistelen että yksityinen henkilö halusi kunnostaa raitiovaunun ja se on nyt varmaan paikan jostakin saanut, linjoja oli 2 minun lapsuudessani numero 2 joka kulki tänne Nummenpakalle jossa asun ja numero 3 kiersi keskikaupunkia, lippu maksoi 20 penniä.Tuskin kukaan nyt vanhaa keltsikkaa on kunnostanut.

Lisätty: 04.02.2011 - 15:29

Ei paljon nuo museointi jutut täällä kiinnosta kun tämä turku on museo, ja eivät tuota tarpeeksi nuo paikat, verorahoja niiden ylläpitämiseen annetaan ja valtio tukee jotain, eivät turun museopaikat ole edes auki kaikkina päivinä rahan puutteen vuoksi ja lisää museoitavaa vaan tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 04.02.2011 - 15:14

Asuin ennen Kaarinassa ja kyllä siellä aina puhuttiin Turun paikallisbusseista keltaisina vaaroina. Meidän paikallisbussit olivatkin sitten 'linkkareita'.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2011 - 15:30

Turun kaupungin bussit olivat keltaisia,nyt niitä on taas maalattu keltaiseksi.
Maaritille lisään ,ratikka n:o 1 meni satamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2011 - 17:18

Eräs keltainen vaara vyöryy meille Kiinasta, mutta sitä ei suinkaan vielä museoida.
Joten tämä vastaus on huti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2011 - 20:58

liekö turkulaisten esikuvana bussejaan nimetessä ollut fiktiivinen hahmo kirjallisuudesta, tohtori Yen How, lempinimeltään " Keltainen vaara"

fi.radio86.com/kiinalainen-k...llisneroja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2011 - 02:36

Teillä oli keltainen vaara Turussa...Meillä hävisi Kotkassa Onni Vilkkaan vinttikoirat..varmaan museoon...
Ainakin loppui liikenne,,missä olin nuorena pieni rahastaja-tyttö..todella hävinnyt ammatti..
Nykyään on yksi ihminen tietääkseni..mutta nimi vähän hienompi nimitys auto-emäntä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2011 - 12:05

Meillä sanotaan kiinalaisia keltaiseksi vaaraksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2011 - 22:09

Silloin kun taalla Turussa oli keltaisia raitiovaunuja niita nimitettiin "keltaiseksi vaaraksi". Aiheuttivat monta liikenne onnettomuutta kiskoilla kulkiessan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2011 - 11:59

Paikallis bussit Turus.