Mikä auttaa makeanhimoon ja ns. kaamosmasennukseen joka alkaa näin syksyllä?

Lisätty: 29.09.2008 - 21:02

Makeanhimo iskee pimeään vuodenaikaan, ei ole siis jokapäiväinen juttu. Sokeriarvot on kunnossa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.10.2008 - 14:19

Suklaa tietenkin..on kokemusta

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.09.2008 - 17:41

Kirkasvalolamppu ja liikunta voi auttaa kaamosmasennukseen, mutta makeanhimoon en osaa vastata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2008 - 17:57

Itse en oikein noihin valohoitoihin luota, mutta satavarmaa on että liikunnalla (ja vielä ulkoilmassa) on todella hyvä vaikutus. Koitappa vaikka sellainen parinkymmenen minuutin pikkulenkki sateessa, tuulessa, pimeässä alkuillassa. Kastelee kyllä, mutta piristää kummasti sekä

Lisätty: 28.09.2008 - 18:03

... joo katskes kesken, piti vaan sanoa että friskaa sielua ja kroppaa (täällä kaikkien lankaverkkojen ulottumattomissa nämä yhteydet aina silloin tällöin yllättäen katoavat, sorry)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2008 - 19:47

Molempi pahempi sano (masennus/makeanhimo) ja molempii auttaa tummaakin tummempi suklaa, mut vaan sellasina pieninä 'lääkennoksina', paas kokeilleen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2008 - 20:50

valohoito on todella luotettavaa(kokeiltu) koska kun valo kulkeutuu silmään, se ei pelkästään mene näkökeskukseen mahdollistaen näkemisen, vaan se kulkeutuu myös aivojen hypotalamukseen. Hypotalamus on niin tärkeä kehon toiminnoille, että sitä kutsutaan usein nimellä aivojen aivot.
liikunta ja ulkonaoleminen ovat myös hyviä keinoja
liikunta lisää hapenotto kykyämme ja vähähappisuus saattaa esim. aiheuttaa päänsärkyä...
makean himoon neuvoisin muitten nautinto aineiden etsimisen (itelläni nyt käytössä kuivatut omenat syksyltä) myös säännöllisistä ruokauluajoista ja monipuolisesta ruuasta on hyvä pitää kiinni eikä unohdeta veden riittävä juonti.
Ja monilla on myös että kun on liikuntaa lisätty makean himo on vähentynyt.

Lähteet:
www.hyvinvointiohjausta.com/....php?id=17

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2008 - 01:43

ULKOILU

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2008 - 06:01

sanoisin mene lääkäriin ja tutkituta onko alkava diabetes olen sata varma kun makean himo yllättää niin on ensioireita diabeteksesta.tutuilla ja minulla oli kymmeniä vuosia sitten makean himo ,olen saanut pidetyä diabeteksen kurissa ruokavalion ja liikunnan avulla,en tarvitse vielä lääkitystä .muilla tutuilla jo lääkkeet montavuotta.kun jatkoivat entiseen mallin rilluttelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.09.2008 - 14:52

Makeanhimoon on olemassa hyvä keino KROMI haet vain sitä kaupasta... 1 tbl/päivässä...minulla ainakin tehoaaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2008 - 09:33

Kaamosmasennukseen on apua kirkasvalohoidosta. Aamulla vaan kyseinen valo päälle n 30 minuutiksi, saattaa olla apua myös makeanhimoon. Ulkoilu ja reippailu ovat myös hyvä lääke.