-m-
Kysytty: 03.02.2011 - 15:00

Mikä on sinun lempikukkasi/ -kasvisi. Miksi?

Minun suosikkeihin kuuluu leijonankidat koska niistä tulee mieleen hyviä muistoja.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.02.2011 - 19:56

Tykkään kovasti perinneperennoista just tuo särkynyt sydän,kuunlilja sekä sipulikasvit,tulppaanit on upeita.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.02.2011 - 15:42

Kysyit vaikean koska lempikukkia ja kasveja on todella paljon. Vaihtelee myös vuodenajan mukaan. Rakastan kaikkea mikä kukkii, vihertää ja kukoistaa. Tällä hetkellä hoivailen orkideojani. Yksi lempikukistani on Bougainvillea jonka sain kukkimaan viime kesänä. Oksan pätkiä toin Madeiralta toissa vuonna. Samoin onnistuin Pasuunakukan kanssa ja nyt odotan innolla kevättä ja kesää, että pääsen Onnelaan istuttamaan uuden viiniköynnöksen joka on toivon mukaan talvehtinut hyvin. Siis oli vaikeaa vastata kysymykseesi.
Ps. Pidän paljon Alppiruusuista. Haasteelliset kasvit ja kukat kiehtovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 16:50

Särkynyt sydän ja keisarinkruunu, toinen hento ja toinen ylväs.Myös pienistä vaaleanpunaisista ruusuista
tykkään, jotka eivät ole ihan avoinna vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 21:19

sarinpuutarhat.blogspot.com/...kukka.html

Huonekasvina Keikarin kukka

Jouluna Amaryllis ( punainen)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2011 - 10:33

Kyllä pidän kaikista kauniista kukista on se viljelty ,jalostettu tai ojan pientareella luonnonvaraisena kasvannut rentunruusu.En voi oikein nimetä mitään mutta vuoden ajat kyllä vaikuttaa kukkieni valintaan.Äitienpäivänä kielot,sinivuokot ,valkovuokot,sitten luonnonkukat kaikki ,lemmikit ,orvokit,syksyllä annansilmäbegoniat,jouluna tähdet, hyasintit,amaryllis,keväällä kaunis santpaulia ja begonia.Jokainen kukka hurmaa katseellaan minut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2011 - 11:33

kaikki kukat ovat lempikukkiani kaktuksesta ain orkkideoihin silt väliltä , mutta nyt ootan malttamattomana , et tulis ekat tulpaanit tuonne kukkamaahan ja sen jälkeen juhannusruusut kukkaan vaikka en sitä jussia niinkään toivo vielä tulevax ...mut nuo herkät valkoiset ruusut antaa niin ihanan tuoksun tuonne pihamaalle ....kera kaiken muunkin kukkaloiston ja tuoksujen ... ihana on myöskin metsän tuoksu ... iik ei jaksa oottakkaan kevään tuloa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2011 - 12:20

Kielo, metsätähti, juhannusruusu ja suopursu. Juhannusruusu tuo mieleen lapsuuteni mummulan aurinkoiset leppoisat kesäpäivät. Suopursun tuoksu on niin huumaava, että lapsena suunnittelin tekeväni siitä hajuvettä - liittyneekö muistot mummulan porukan kanssa tekemiimme hillaretkiin. Mökillämme kasvaa suopursua laiturin molemmin puolin. Kielo on vain niin kaunis ja hyvän tuoksuinen - tämäkin kasvaa mökillämme vessapolun vieressä. Metsätähti muistuttaa edesmenneestä isoäidistäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2011 - 14:11

Huonekasveista jukkapalmut ovat suosikkini, helppo hoitoisia ja kissa jättävät rauhaan. Erivärisiä ruusuja ostan mielelläni maljakkoon, ne on ihania.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2011 - 17:33

Huonekasveista suosikkejani ovat jukkapalmu, palmuvehka ja anopinkieli sekä aasinkorva ja liuskalehtiaralia helppohoitoisuutensa ja kasvuvarmuutensa vuoksi. Ulkokukista puolestaan suosikkeihini kuuluvat ainaihanat , lapsuudenkodistani hyviä muistoja mieleeni tuovat, ruusupensaat, ja omenankukat. Pidän myös kielosta ja sireenistä, sekä tuomenkukasta niiden hajuaistia mukavalla tavalla huumaavan tuoksun vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2011 - 22:17

On paljon kauniita lempikukkia..että ei niitä osaa erotella..
Leijonankitaa minulla kasvaa penkissä ja ruukuissa..kukkivat koko kesän niin ihanasti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2011 - 09:46

Monia suosikkeja mutta ehkä ruusu paras.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2011 - 15:10

keväällä kielot ja narsissit, kesällä juhannusruusu, palavarakkaus syksymmällä värimintut,gladiodukset sitten grysantteemit . Liljoja aina ja harjaneilikoita maljakossa ja jouluna tietenkin hyasintteja sopivasti tuomassa tuoksua ilmaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 12:07

Tulppaanit ja ruusut ovat kauniita, mutta suosin kaktuksia, kun ovat helppo hoitoisia.