Mistä begonia tykkää?

Kiitos napsulaisten loistavien ohjeiden, saintpauliani taitaa jäädä eloon. Tästä rohkaistuneena ostin uuden kukkasen, tällä kertaa begonian. Jotta en suotta kiusaisi kukkaparkaa, otan hyviä neuvojanne vastaan, kuinka sitä hoidan niin että se jaksaa olla iloinen ja voida hyvin.

Avainsanat: kukkienhoito viherkasvit huonekasvit begonia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.02.2011 - 14:51

www.heikkilankauppapuutarha.....php?id=18
Tässä joitain ohjeita sinulle. Mukavaa kuulla, että santtu jää henkiin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.02.2011 - 14:39

Isoäitini sai kukat kuin kukat loistamaan ja syyksi hän kertoi juttelunsa kukilleen joka päivä. Yksi hänen lempikukistaan alkoi kuihtumaan ja mummuni kyselemään kukalta, että mikä sinulle nyt oikein tuli, voi kun kukkisit vielä minulle. Arvatkaa mitä: kukka kukki loisitokkaimman kukintansa ja sitten kuoli lopullisesti. Tämä on ihan tosi juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 03.02.2011 - 14:57

Kastele harvakseltaan noin parin viikon välein lautaselle, äläkä pidä sitä ikkunalaudalla kuuman patterin päällä. Onnea tulevalle floristin urallesi ja hankippa kesäksi muutama leijonankita. (Ne ovat minun suosikkejani).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 16:54

Maarit 77 juttuun uskon. Itselleni on käynyt samalla lailla. Sain kimpun isoja krysanteemejä j yksi oli
tuotaessa aivan loppu. Minä sille juttelin ja juttelin paljon ja ihme tapahtui, se virkosi ja oli viimeisenä
elossa.
Joten virvatuli mennen tullen nyt juttelemaan kukkasellesi, niillä on hento kukan sielu ja ne
kuulevat meitä kun me huomioimme ne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 21:16

puutarha.net/keskustelut/mes.../7673.html

tässä keskustelu palsta kyseisen hoidosta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 23:13

Begonia imee aika hyvin vettä alustalta.Seuraa sitä ja kokeile nostamalla purkkia. Tiedät jos on kevyt anna reippasti aluseen vettä. HYvä olisi jos laittaisit lannoketta veten joukkon. Kevyt on kuiva ja painava purkki märkä.Viihtyy varjossa ja valoisassa paikassa kukat kestää kauemmin kun suorassa auringon paisteessa.Näitä asioita seuraten tiedät milloin kastelet etkä kasta liikaa.Onnea kukallesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2011 - 08:15

begonialajeja ja - lajikkeita pystykasvuisista riippuviin, yksinkertaisia ja kerrottuja lajikkeita.
kukinnan aikana begonia kannattaa olla aurinkoisella paikalla, mutta kastelun suhteen on oltava tarkka. kukka ei siedä kuivumista. kun kukinta on ohi, poista lakastuneet kukat ja siirrä kukka puolivarjoiseen paikkaan.
begonioita kastellaan tasaisesti ja säännöllisesti, jolloin on myös hyvä antaa mieto lannoitus.
begonia on huonoissa olosuhteissa herkkä sienitaudeille, kuten härmäsienelle tai harmaahomeelle.
oikeaan paikkaan sijoitettuna se on pitkäaikainen ja kiitollinen kukkija.

Lähteet:
viherpeukalo