-m-
Kysytty: 03.02.2011 - 14:31

Mikä niissä kalapuikoissa oikein viehättää?

Onkohan olemassa lapsia joille ei kalapuikot maistuisi. Meidän neitikin niitä sai maistaa ja kyllä se ilme oli mairea.

Avainsanat: kalapuikko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.02.2011 - 18:08

Kalapuikoissa on kivan rapea kuori, jos ne tekee oikein. ;) Lapset tykkää kun ei ole ruotoja luulisin.

Kysyjän kommentti

Meillä tykkää puikoista kovasti niin aikuiset kuin nuoretkin, lapsista puhumattakaan!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.02.2011 - 14:32

En kyllä itsekään ymmärrä, lieneekö se sama lisäaine, jota hampurilaisiin käytetään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 14:48

En tiedä. En syö kalapuikkoja, kun ne ovat kaikista roippeista tehtyjä...ainakin melkein. Lapset tykkää rapeasta pinnasta ja ruodottomuudesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 16:14

Lapsilla ei ole vielä hioituneet makuhermot ja siksi kalapuikot kelpaa,arvaus??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 16:23

Villellä (5v) oli tähän selvä vastaus

kalapuikot on hyviä kun ne ei maistu yhtään ....

kaikki ruoka mikä maistuu on yäk ...

(myöhemmissä kuulusteluissa paljastui että Villellä oli vähän sanakirjamäärittelystä poikkeava käsitys "maistua" sanan merkityksestä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 17:00

Kyllä minä aikuisenakin olen kalapuikkoja syönyt, nyt tosin jo harvemmin.
En muista lasteni aikaan oliko niitä edes olemassa ja silloin maalla kalt
haettiin järvestä ja niistä ei kalapuikkoja tehty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 19:41

Rapsakka kuori ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 21:34

En tiedä mutta nuo maistuu lapsille kuin minun koirallenikin... itse pidän niitä melko mauttomina...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 23:16

Yhdyn tuohon valperin reippaaseen vastaukseen, vaikka olikin Villen sanomaa.

Lisätty: 04.02.2011 - 16:24

Olin lastentarhassa ,siellä huomasin että lapset eivät tykänneet kalapuikoista, ainakaan sillä ruokailulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2011 - 10:08

en harrasta kalapuikkoja, joskus on ollut lapsivieraita lomailemassa, ja silloin olen joutunut kalapuikkoja toivomuksesta tarjoamaan ruoaksi.
makuasiahan sekin taas on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2011 - 13:55

Ei ainakaan minulle maistu, lapsilla on erilainen maku kuin aikuisilla, riippuu myös siitä ettei lapsia ole totutettu erilaisille makuelämyksille.
Kalapuikot ovat kyllä "jätteistä" kasattuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2011 - 14:09

Meidän perheessä ei ole kalapuikot koskaan maistuneet, joten niitä emme osta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2011 - 17:43

Että mikäkö niissä kalapuikoissa oikein viehättää (ei tosin minua, mutta useimpia lapsia kylläkin)? No tietenkin se, että kala, tai oikeammin niiden palasista pötköksi mössötty seos, on kätketty koppujauho-muna- vehnäjauho- maustekuoren alle ja saatu tämän kuoriseoksen avulla maistumaan kaikkea muuta kuin siltä itseltään, eli vedessä eviensä avulla etenevältä otukselta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2011 - 22:46

Lapsia viehättää hyvä rapea kuorutus..kun on juuri paisettuja...mutta ei niissä kalan makua ole..on varmaan nimellisisti laitettu kalaa sisälle..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2011 - 09:48

Kyllä sen täytyy olla rapea kuori.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2011 - 23:05

Hinta; kun syö kalapuikkoo niin pulakaikkoo!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 12:06

Lapselle meilläkin kelpaa, mutta en minä niistä hirveästi välitä.