Onko sinulta kuvattu kaularankaa?

Jos on niin miten se tapahtuu?

Avainsanat: kuvaus kaularanka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.02.2011 - 10:08

onko magneetti- vai röntgenkuvaus kysymyksessä.
magneettikuvauksessa en ole ollut, mutta läpivalaistu kroppaa on sieltä ja täältä muuten.

täällä kuvantamiskäytännöistä, kelaile sivua alaspäin kaularankaan asti:
www.terveyskirjasto.fi/terve...i=reu00194

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.02.2011 - 10:07

Ei ole kuvattu. Vai liekö sitten näkynyt selkärankaa kuvatessa siinä kauheassa putkessa jossa tulee ahtaan paikan kammo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 10:36

Minulla on kuvattu niska- rintaranka ja tämä selkäni vakava sairaus löydettiin sen avulla, mangneetti kuvauksella se tehdään, ihminen makaa petillä ja tunneliin laitetaan, musiikkia soitetaan että ihminen rentona on ja ohjeet kuulokkeista tulee myös, kertovat mitä kohtaa viipaloidaan milloinkin, ja liikkumattomana pitää olla. Ja ottavat välillä ulos jos varjoainetta täytyy käyttää, kämmenpäälliseen kanyylin laittavat ja kuvauksen eri vaiheissa annostelevat sitä. Kivuton ja tarkan tiedon antaa tämä tutkimus, on kallista lystiä, mutta jos sairaala sen potilaalle tekee niin ei maksa mitään.

Lisätty: 03.02.2011 - 10:51

Laittavat myös sellaisen häkkyrän pään ja niska alueelle, ei ole haitaksi se kuitenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 11:17

Ei minulta mutta vanhalta äidiltäni kyllä. Sanoi putkessa olleen ja tulos oli ei voi tehdä mitään. Kaikki nikamat päällekkäin pitkin poikin klonksallaan ja vinossa. Särkylääkkeitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 11:25

Kyllä on kuvattu, olin tapaturmassa ja nikama siirtyi 3,5, mm niskassa.
voi sitä tuskan määrää. Ortonissa teettettiin sellainen kova niskatuki ja se asettui
mutta yhä edelleen joudun pitämään sitä pehmeää niskatukea.
Sitä pidän kotona ja ulkosalla ollessa, mutta en kehtaa mihkään juhliin enään laittaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 12:10

alustava kaularangan kuvaus oli ihan normi röntgen. sitten kun olin olkapään kuvauksessa magneetti donitsissa ;) - siinä samalla katsoivat kaularangan.
tietyssä asennossa pitää olla ja sellanen kehikko laitettiin kaulaan ( ei ahistanu ) kaikkineen ajatellen hyvinkin kivuton ja helppo kuvaus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 19:44

Kaularankani kuvattiin magneettikuvauksella,tosin samalla kuvattiin myöskin pää.Kesti yhteensä n. 40 min,putkessa olin vyötäröstä ylöspäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 21:13

www.mscrossroads.org/cgibin/...1169468197

keskustelua kuvauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 12:02

Ei ole.