tiesitkö että ?

jos et ota kaunista lusikkaa käteesi
niin opit kovan kantapään kautta
että aita on vihreämpi ruohikon toisella puolella ....

on kuulemma liikkeellä tällainen harrastus jossa vanhoja kansanviisauksia väännellään uuteen uskoon, oletkos sattuneet kuulemaan moista hauskuutusta ?

Avainsanat: sanonnat kansanviisaudet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.02.2011 - 20:34

Ei pidä paikkaansa nuo aidan toisella puolella oleva vihreys, naapuri niittää kesällä 2 kertaa vuohenputki vihreänsä, ja minä olen ne 2 tontin kulmaa somistanut suojakankaalla ja kivillä sekä kuorikatteella ja koristuksilla. Sivuan nyt vähän aiheesta, kultaa ostetaan postitse ja määräpäivinä eri hotelleissa, naapuri kertoi minulle että , hän vaimolleen kertoi että tänään kultakaupoille mennään, vaimo ilahtui kovin ja mietti että mitäs ihania koruja hän saa, no myyjän luo tuonne Hamburger Börssiin huone 312 menivät ja mies kysyi siellä täälläkös sitä kultaa ostetaan, minulla olisi myynnissä tuo vaimokulta 70 kg. Naapurissa ei ole miestä nyt näkynyt 2 viikkoon.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.02.2011 - 23:47

Parempi myöhään kuin ei silloinkaan;on esim.mun käyttämiä pitkäaikaisia viisauksia.
Sen naapurin miehen olisis ehkä kannattanut markkinoida vaimokultaansa kertoen painon olevan 64,5kg...ehkä karanteeniaika olisis ollut vain 4pv taikka olla kertakakkiaan menemättä sinne Pörssiin huoneeseen 312....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 00:50

Ei vahinko tule kello kaulassa, pieru kauvan nauramasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 06:30

Eikä se vahinko tule pieru kaulassa, eikä nauramallakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 07:00

Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 12:14

hiljaa hyvää tulee -pitää paikkansa kun hermo repee ja tekis mieli tehdä / huutaa just mitä ekaks mieleen tulee -mutta kun maltaa tovin, huomaa että paras kosto tarjoillaan jäähtyneenä.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 13:50

Ei tule noita uuteen uskoon väänneltyjä juuri nyt mieleen, mutta monen sanonnan loppuosa on suotta jäänyt ihmisiltä unhoon. Esim. "Ei vara venettä kaada, tuli suovoa tuhoa" ja "moni on kakku päältä kaunis, vaan on silkkoa sisältä, akanoita alta kuoren."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 11:47

Joitain sutkauksia on tullut vastaan, ja meinaan itsekin aiheeseen perehtyä paremmin. Vielä en ole ehtinyt. Aihehan kiinnostaa kovasti.