Ihmisellä on viisi aistia, mikä on ns. kuudes aisti?

Avainsanat: kuudes aisti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.02.2011 - 21:07

Vaisto

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi, paljon oli oikeita aavistuksia ja vaistoja, mutta uutena tulokkaana poimin Sinut joukosta, kun vaastauksesi oli vielä oikein. Kaikki toisetkin saavat kiitokseni.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.02.2011 - 16:33

En tiedä muista, mutta miulla se on tuo vaisto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 17:44

Minullakin se on tuo vaisto, olen monta asiaa tehnyt vaistonvaraisesti ja hyvin on käynyt, jos ovikello meillä soi niin tiedän että tuttu siellä on ja menen avaamaan oven, jos vaisto sanoo että tuntematon siellä on niin mieheni pyydän oven avaamaan, puhelin kun minulla soi niin tiedän yleensä koska joku lähimmäiseni soittaa, joskus mieheni kysyy miksi en vastaa, no minä kerron että se on poika ja pyytää pikkuihmisiä ottamaan yökylään ja en jaksaisi ottaa, mutta poika on oven takana vähän ajan päästä ja todellakin kysyy lapsille yökylä paikkaa ja ihmettelee miksi en kännykkään vastaa, minulle käy paljon asioita jotka vaistolla havaitsen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 18:27

Mina veikkaisin luuloaistia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 19:58

Kyllä se on se vaisto kuudes aisti..Vasta kun läksin kaupassa käymään...ajattelin enpäs ole pitkään aikaan törmännyt ystävääni....no kaupassa tapasimme..ja kerroin että vasta ajattelin sinua,ennen kauppaan lähtemistä..
Samalla tavalla on käynyt aikaisemminkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 20:32

Kuudes aisti on ihmisten ja eläinten viiden perusaistin lisäksi uskottu aisti, joka esimerkiksi varoittaa vaaroista. Ihmisen tavanomaiset aistit ovat näkö, kuulo, haju, tunto ja maku, sekä tasapainoaisti, jota joskus kutsutaan myös kuudenneksi aistiksi.

fi.wikipedia.org/wiki/Kuudes_aisti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 21:28

" etiäinen "

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 23:55

*mielikuvitus*

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 01:31

Intuitio. Selvänäkö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 08:41

Intuitio.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 12:16

mututuntuma, vaisto, intuitio - kaikki yhtä samaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 03:04

Olisikohan tasapaino.