Käytättekö suutarin palveluita,yleensä?Hain just vanhat kunnon curlingtossut,uusi vahva vetoketju ,pieni liimaus,yks ompelus=20€

ja nyt uudet ehot astella,ikää niillä varmasti lähes 30v.Suutari on ihana ammattikunta.

Avainsanat: suutarit kunniaan

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.02.2011 - 21:05

Voi voi kuinka paljon olen suutarilla korjauttanut kenkiä.Kyllä jos hyvät kengät mistä tykkää ja sopii hyvin jalkaan ,miksipä ei niitä korjauttaisi. Aina niistä joku rikkoontuu. Olen pohjia ja korkoja kaikkein eniten korjauttanut.Kyllä pitäisi muistaa suutariakin .Aika hyvä ammattikunta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.02.2011 - 21:37

Kyllä tulee käytettyä mutta ei ihan joka asiaan joskus vaan heitän tyynesti roskii, rakkaimmat kengät ja laukut kyllä suutariin menevät!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.02.2011 - 22:32

Saan yleensä kirppikseltä niin halvalla kenkiä, ettei kannata uusia käydä laitattamassa. Ostan siis tosi harvoin kaupasta uusia kenkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 22:37

auton vara-avaimen olen viimeksi teettänyt suutarilla, 15 € / kpl mutta tarpeeseen se avain oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 22:59

kun pikasuutarit tuli muotiin niin ammattitaitokin näytti katoavan lähes kokonaan, olivat vain sellaisia korkolapun vaihtajia ja hinnatkin nousivat kuin jossain monopolissa ....

pitkään olin epäisänmaallinen ja -epäekologinen , jos yleensäkään korjautin kenkiäni niin tein sen jossain ulkomailla (useimmiten Madeiralla)

ihan viime aikoina olen sattunut törmäämään pariinkin varsin ammattitaitoiseen (artesaaniin) jotka tekevät ihan järkihintaan laadukasta työtä, joten minäkin olen taas muuttamassa kelvottomia tapojani

(löytyy täältä vielä yksi Hassankin joka on varsinainen nahkatyön taitaja, ennakkoluuloton ja hyvin käyttäytyvä asiakas saa hyvän palvelun ja työn kohtuullista korvausta vastaan, kunhan ei suututa herkkänahkaista Hassania)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 03:12

Korkolappuja vaihdan suutarilla, ja jos vain kengät ovat hyvät ja kalliit niin suosin suutaria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 07:28

Harvoin nykyisin suutarin apua tarvitsee. Lähikaupungista kyllä löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 08:43

Stockan talon suutariliike vaihtaa korkolaput kenkiin, joskus myös jotain pientä muuta korjausta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 08:48

Kyllä minä suutaripalveluja käytän, korkolappuja laittavat uusia minun kenkiini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 10:50

Taannoin viime kesänä vein ihkauudet kengät suutariin, kun en avannut kaikkia solkia ja yksi solki oli irti.
Joten suutari saa pysysä lestinsä vieressä vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 11:53

Toistakymmentävuotta sitten on aikaa,kun käytin kenkiäni venytettävänä suutarissa,vaikka kengät olivatkin nahkaa jäi tulos laihaksi .Harmitti,maksoin kengistäni kolmesataa ja annoin ne ilmaiseksi inhoamalleni mieheni siskolle.Tein ostopäätöksen kiireessä,puristivat jalanpäältä,en huomannu sitä kaupassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 20:16

Kyllä olen käyttänyt suutarin palveluja..Viimeksi vein uudet kengät suutariin,kun kopisivat kävellessä. Vaihdettiin uudet kantalaput..sitten tuli hiljaset askeleet..ei kuulunut kopinaa..
Nahkaisen kassin hihnan ompeli kiinne,kun alkoi repsottaa...kun en raaskinut luopua kassista.
Avaimia olen myös teetänyt..
Luistimia on suutari teroittanut.
Suutareita on todella vähän nykyään..