Missä on Altamiran luola ja pääseekö sinne sisälle?

Avainsanat: luola maalaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.02.2011 - 23:58

Espanjassa on valtavasti luolia niistä kiinostuneille, tämäkin lista on puutteellinen.
en.wikipedia.org/wiki/List_o...s_in_Spain
Siitä puuttuu ainakin Nerjan lähellä olevat luolat, (Malagan itäpuolella)
minne kerran yritin, mutta siestan takia olivat juuri sulkeneet ovet.
Kun juuri se päivän kuumin hetki olisi ollut sopiva luolaretkelle.
www.andalucia.com/nerja/caves.htm

Osta oma luola-asunto www.livinginacave.com/index.html

Lisätty: 06.02.2011 - 22:55

Ehkä hienoin luolakäyntini oli Belgiassa Remouchampsin luolat
Grottes de Remouchamps www.grottes.be/fr/ tai
www.mondesauvage.be/grottes/.../index.htm
listaus www.google.fi/search?hl=fi&a...l=&oq=
Katso myös videot ja kuvat
tai www.google.fi/search?hl=fi&a...l=&oq=
Kierros kestää 1 h 15, ensin kävellään luolaston toiseen päähän n. 1km ja takaisin tullaan veneillä 600m maanalaista jokea pitkin.

Luolia Belgiassa:
Maanalaiset luolat: Sougné-Remouchamps on yksi Belgian tärkeimmistä luolista. Comblain-au- Pont’ssa des Roches Noires-luonnonpuistossa on toinen upea luola. Yksi Euroopan kauneimmista tippukiviluolista sijaitsee Hottonissa. Tippukiviin voi tutustua myös Floreffessa ja Pont d’Arcole -luolassa Hastière’ssä. Lisäksi La Merveilleuse -luola Dinantissa, Mont-Fatin paholaisen reikä, Trou du Diable, Han-sur-Lessen maanalaiset luolat, Goyet’n luola Mozet-Gesvesissä, Abîmen luola Couvinissä, Neptune-luola Petignyssa, Folx-les-Caves -luolat Orp-Jauchessa sekä Furfoozin luonnonpuisto, missä maanalaisia luolia, onkaloita, kuiluja ja kujia on peräti 50 hehtaarin alueella.
www.sciencesnaturelles.be/in...index_html

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.02.2011 - 17:18

Sijaitsee Espanjassa.
Almarin luola on kuuluissa maalauksistaan..kuvat esittävät muun muossa maaluksia eläimistä,ihmisistä ja ihmiskäsistä.
Luola avataan tämän vuoden loppupuolella yleisölle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 19:02

Olipas mielenkiintoinen aihe. Alkuperäiseen luolaan ei pääse, mutta siitä tehtyyn maanpäälliseen kopioon kylläkin.
Mitenköhän Kairon egyptologit suhtautuvat tietoon, että ihmisiä on elänyt maapallolla jo ainakin 18 000 vuotta sitten, he nimittäin väittävät (pohjautunee Koraaniin) että maailma luotiin 6000 vuotta sitten.
fi.wikipedia.org/wiki/Altamira

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 21:24

www.iltalehti.fi/ulkomaat/20...0_ul.shtml

kyllä tämän mukaan onnistuu tuonne pääseminen

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.02.2011 - 22:27

En olisi tiennyt, mutta napsulaiset opettaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 03:04

Kaukana pohjoisessa näkyy olevan.
Putelle ja muillekin pari kuvaa Nerjan luolasta. Siellä on ollut elämää yhtä kauan kuin Altamirassakin. Pepita-vainaa on pantu oikein näytille.
www.napsu.fi/matkailu/matkak...-57--Nerja
Tässä tietoa luolista. Kielen voi vaihtaa sellaiseen, mistä saa selvää. paleoliticonoticioso.blogspo...os-de.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 09:50

Taas tuli uuttatietoa.