Hurghadan lento peruttu, miten tällaisissa tilanteissa saa korvaavan matkan tai korvauksen?

Haluttaisiin lähteä jonnekkin, kun olemme loma suunniteltu täksi ajankohdaksi. Miten se käytännössä tapahtuu, onko jollain tietoa tällaisesta.
AirFinlandin puhelinpalvelu aukeaa vasta klo9 huomenna ja lennon pitäisi lähteä klo 7.30 joka siis peruttu. Onko meidän oltava siellä kentällä aamulla jokatapauksessa...asumme yli 200km päässä hesasta :/

Lisätty: 30.01.2011 - 16:40

JEP JEP....kaikki sivustot on auki ja koko ajan katseltu niitä.
Tosiaan juuri äsken tuli ilmoitus matkayhtiöltö että lentomme peruutettu. Onneksi emme ehtineet lähteä ajamaan Helsinkiin. Katsokaas kun kaikki ei asu siellä kehä kolmosen sisäpuolella!!!!!

Lisätty: 31.01.2011 - 14:53

Saimme matkan Espanjaan :) JEE!

Avainsanat: hurghada matka peruutettu matkakorvaus egyptin mellakat air finland

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.01.2011 - 15:04

eiköhän tilanteen kehittymisestä ja toimenpiteistä parasta tietoa saa airfinlandin omista tiedotteista

www.airfinlandholidays.fi/Hu...atauluilla

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.01.2011 - 16:15

Samat sanat kuin valperi,todennäköisesti et saa sitä korvausta välittömästi,siihen tuskin matkanjärjestäjät taipuvat,mutta ohjeet tulevat varmaan paremmin airfinlandilta kuin Napsusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 16:37

Ulkoministeriön ohje;
formin.finland.fi/public/def...ture=fi-FI

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 17:22

www.airfinland.fi/oy_air_fin...iedotteet/

sitä varmaan kannattaa kysyä parhaiten heiltä mistä matka olette ottaneet ja kysyä äkkilähtöjä muualle...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 18:45

Egyptin-matkan voi perua tai vaihtaa
www.iltasanomat.fi/ulkomaat/...85609.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2011 - 11:14

Eihän tarvitse mitään tehdä jos lento on peruutettu. Lomia voi vaihtaa toisiin ajankohtiin, lähiajan lähdöt taitavat olla kiven alla. Peruuntuneen matkan korvaus toki viipyy ja asioiden selvittely vie varmuudella aikaa, sillä samassa jamassa olevia on aika monta.
On kokemusta nettitoimistosta ostetusta matkasta, eli Finnairin emojen lakon aikaan kaupunkiloman peruutus toimiston kautta sujui kuin salama ja jo samana päivänä ostin korvaavan matkan samasta paikasta. Rahat tulivati tilille kahdessa päivässä. Matkanjärjestäjien valmismatkojen kanssa on vähän toisin.
Noissa tapauksissa ei ole väliä millä puolella kehäkolmosta asuu! Mutta kokeneena liikkuajan tiedän että jos lento peruuntuu, reissu myös, eikä ketään ohjata automaattisesti johonkin toiseen maahan tai paikkaan. Elämä on täynnä riskejä ja tuo on niitä kaikkein vaarattomampia.
On varmaan niin että jos haluaa uuden reissun, on se maksettava (käsitellään erillisenä) ja korvauksen saa peruuntuneesta aikanaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.01.2011 - 21:06

Oletkos kysynyt matkanjärjestäjältä käytännöstä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2011 - 21:15

Jos olisi oma asiani, kävisin matkanjärjestäjän puheilla tai kysyisin jo matkaa ostaessa. missä tapauksessa
matkani korvataan.
varsinkin kun nyt on näin tiedossa, että voi matkaan tulla mutkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 02:36

Onnittelen Espanjan matkasta, hienoa että vaihto onnistui.