Hurghadaan huomenna....AirFinlandi ilmoittaa että turvallista vielä matkustaa sinne. Mitä olette mieltä?

Lisätty: 30.01.2011 - 12:47

UM suosittelee välttämään matkustamista Egyptiin, pois lukien Punaisenmeren turistialueet, joissa tilanne on toistaiseksi pysynyt rauhallisena. Matkustusvaroitus ei koske myöskään Kairon lentokentän transit-yhteyksiä.

Lisätty: 30.01.2011 - 13:07

...niin no nyt saattaa olla hyvä se All inclusive jonka otettiin hotelliin :)

Avainsanat: egyptin mellakat punainen meri hurghada

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.01.2011 - 12:55

Kyllä sinne matkustaminen on turvallista ainakin lentokentälle saakka (päiväaikaan), mutta siellä oleminen voi tulla aika hankalaksi toimiiko siellä poliisi (mennyt piiloon), pankit (monet poltettu), kaupat (monet ryöstetty), puhelin, sähköt ja kuljetukset (ympäröivä yhteiskunta) ?
Tuskin turisteista huolehtiminen on nyt tärkeintä, muille kuin liikemiehille.
Entä jos ulkonaliikkumiskielto laajenee lomarannoille.
Poispääseminen (on jo) ja saattaa kohta olla vaikeata.
Iltasanomista lainattuja otsikoita: "Pahalta näyttää"
"Suomalaisturistit ovat jo hyvin huolissaan Egyptin sekasortoisesta tilanteesta suositussa lomakohteessa Hurghadassa Puinaisenmeren rannalla.
Suomalaiskodit pelkäävät ryöstelijöitä - Kairon tilanne riistäytynyt käsistä
Suurlähettiläs: Tunnelma Hurghadassa selvästi muuttunut
Suomalaisturisti Hurghadasta: Hotellista ei pääse ulos
lomareissu on muuttunut Egyptissä sisätiloissa oleiluksi.
Lomamatkat tuo suomalaisia Egyptistä kotiin illalla "
www.iltasanomat.fi/
Mutta onnea matkaan, voi tulla pitkä ja unohtumaton loma.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.01.2011 - 12:31

Tekstitv:n mukaan Lomamatkat kotiuttavat asiakkaansa Egyptistä. Muut matkanjärjestäjät seuraavat "tilannetta". Tuskinpa tilanne kovin nopeasti rauhoittuu, kun turistikohteissa poliisit on vedetty kaduilta ja ihmiset ryöstelevät paikallisten koteja ja liikkeitä. Lienee vain ajan kysymys kunnes keksivät hotelleissan piileskelevät "rikkaat" turtistit. Jos UM ilmoittaa, että tarpeetonta matkustusta maahan on syytä välttää niin ainoa vastaus minkä näillä tekijöillä saan on, että matkatoimistot ovat ahneita eivätkä ajattele asiakkadensa turvallisuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 13:05

En enää kyllä lähtis eikä taida matkatoimistotkaan viedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 13:14

Illalla tuodaan sieltä lomalaisia kotiin...

www.iltasanomat.fi/ulkomaat/...65303.html

Lisätty: 30.01.2011 - 17:12

www.iltasanomat.fi/ulkomaat/...58826.html

Hurghadasta kyse!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 13:44

Anonyymi tekee nyt ihan itsekseen matkansa päätöksen,Napsulaiset antaneet vinkkejä ja linkkejä,Onko sielläkin ulkonaliikkumiskieltoa??Anonyymi voi ottaa seikkailumatkana,mutta ei varmaankaan kannata kovasti USAn lippua heilutella...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 14:05

kannattaa ehkä ottaa vähän isompi henkivakuutus ja laittaa napsulaiset edunsaajaksi ;)
mutta jokainen tekee itse omat reissupäätöksensä, eihän sitä kannata keneltäkään kysellä jos haluaa lähteä. luonnikasta reissua ja lycka till!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 14:27

Kovin on arvaamaton tilanne. Itse en lähtisi näillä viimeisillä tiedoilla.
Vaikka suomalaisille ei usein mitään vakavampaa ole sattunut tällaisten asioiden takia, niin kerta se on ensimmäinenkin.
Uskon kyllä, että mitään ei satu, jos on äärimmäisen varovainen missä liikkuu, mutta pystyykö sellaisesta lomasta nauttimaan? Toivottavasti. Toivottavasti sää ainakin on hyvä, sillä taitaa mennä altailla lekotteluksi. Mahtaisiko riutoilla olla merirosvoja? Jos ei, niin viettäisin viikon siellä.
Hyvää matkaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 16:41

UM ei enää suosittele, kieltää;
formin.finland.fi/public/def...ture=fi-FI

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 20:55

Minä en kyllä uskaltaisi lähteä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.01.2011 - 21:05

Mieluummin minä jättäisin menemättä. Miksi uhmata kohtaloaan ehdointahdoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 20:13

Kun monia jo kotiutetaan sieltä nii voihan se olla että jos liian vaaralliseksi käy nii sitten jää loma kesken.. Hyvää matkaa!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2011 - 21:21

Jos olisin hiukankin epävarma en tunkisi itseäni joukkoon, kukaan ei etukäteen tiedä,
miksikä tilanne muuttuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 02:35

Ehkä on parempi vaihtaa kohdetta, jotta tilanne rauhoittuu.