Huolestuttaako Egyptin tilanne?

Mielenosoittajat ovat marssineet kaduille Kairossa ja muissa kaupungeissa eri puolilla Egyptiä.

Kairossa hallintorakennuksia oli lauantaiaamuna tulessa perjantain mielenosoitusten jäljiltä. Matkatoimistojen mukaan suomalaisturistit voivat lomailla maassa rauhassa. IS:n tietojen mukaan levottomuuksia oli kuitenkin jo perjantai-iltana suomalaisten suosimassa Hurghadassa.

Avainsanat: levoton egypti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.01.2011 - 22:11

no siinä mielessä ei huolestuta kun en ole sinnepäin menossa ja kaikki tututkin kerkesivät jo reisuiltaan palata

johan tuota on kerennyt odottamaankin koska noissa pohjois-Afrikan arabimaissa levottomuudet puhkeavat yleiseksi rähinäksi (jos ei oikein vallankumouksiksi) ja nyt sitten vaikuttaa vakavasti siltä ettei tuonnepäin tarvitse vähään aikaan mitään reissua suunitellakkaan, onneksi tuli ajoissa paikat kierreltyä ja katseltua ....

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.01.2011 - 21:45

Ei se minua huolestuta kun en sinne ole menossa. Mutta muuten huolestuttaa mitä tulee tapahtumaan noissa maissa missä nyt on noita mielenosoituksia, Tunisia , Algeria ja Egypti ja Jordaniassa, suuret muutokset sinne taitaa tulla ja ei taida verettömästi se tapahtua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 09:09

Kyllä tulee seurattua, nyt olen juuri katsomassa ensi kesän matkaa niin kyllä tämä kuin Tunisia jää ilman rahojani...

Lisätty: 30.01.2011 - 12:58

www.iltasanomat.fi/ulkomaat/...38862.html

Lisätty: 30.01.2011 - 13:13

Illalla tuodaan lomalaisia kotiin...

www.iltasanomat.fi/ulkomaat/...65303.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 09:22

sen mitä uutisissa kertovat, en muuten seuraile. en ole sinne suuntaan aikomuksessa matkustaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 11:20

Uutisista olen seuraillut, ei minun matkasuunnitelmia sekoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 13:27

Tottakai huolestuttaa. Pohjois-Afrikasta saattaakin kehkeytyä oikea ruutitynnyri.

Minulla on matkasuunnitelma Egyptiin, mutta tilanne ehtii varmaankin rauhoittua ennen kuin asia tulee ajankohtaiseksi. Olen kiinnostunut Egyptin muinaishistoriasta ja suunnitelmissani on tehdä omatoimimatka, jossa ei ole aikatauluja, vaan saan rauhassa tutkia minua kiinnostavia kohteita. Turistimatkalla olen siellä kerran ollut ja siinä olikin sitten sitä lajia ihan riittävästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2011 - 11:42

ei millään pysty huolestumaan kaikista mellakoista. ihminen ei näköjään ota koskaan opikseen. rähiskööt siellä - ikäviä tapahtuu, mutta sillekään ei voi mitään. tietyt episodit näköjään tarttee käydä läpi vaikka mikä olis = mielenosotukset, kivien heitot, autojen poltot, kauppojen ryöstöt jne.
toivotaan että siellä ajat rauhoittuu ja kansa "saa mitä haluaa" , vaikka välillä tuntuu ettei kukaan tiedä itsekään mitä haluaa, ja kaikkia ei voi totetuttaa.
tää on niin tätä.
jos jostain ihme syystä olisin ikuna halukas meneen egyptiin - ehkä miettisin pariin kertaan tuota ajankohtaa, mutta en todellakaan näe itseäni siellä - missään olosuhteissa, ei mun mieleiseni paikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.01.2011 - 20:55

Ainahan tuollaiset huolestuttaa, parasta on pysytellä silloin pois sellaisesta maasta missä on levotonta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 10:24

Ei huolestuta koska sinne en aio mennä. Vuosia olen tiennyt mikä maassa on tilanne ja turvallisia maita löytyy vaikka kuinka. Jos tuon seuraksena saavat maan asiat paremmalle tolalle, sehän on hyvä, loppuu (?) ikuisten hallitsijoiden totaalivalta ja kaiken omaisuuden ja rahavarojen kahminen omiin tarkoituksiin.
Joudumme kait myös maksamaan siellä olevian suomalaisten kotiinkuljetukset? UM lähettää sinne koneita hakemaan väkeä.

Lisätty: 01.02.2011 - 12:02

Ei huolestuta myöskään muuten pahemmin koska Egypti on aika kaukana meistä. Jos vastaavaa toimintaa olisi joko itärajan, etelärajan tai länsirajan takana, se olisi jo toista.
Oletettavasti tilanne laajenee eli muihin Pohjosi-Afrikan maihin, Marokkoon esim. tai sitten Lähi-Itään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.02.2011 - 00:19

Aina kun idässä tapahtuu, lännessä holestutaan. Tämä on tosi.