Ollaan lähdössä hurghadaan lähipäivinä....onko siellä turvallista nyt kun on niitä mellakoita Kairossa?

Air Finland ei vastaa puheluihin kuin arkena. lähtö olisi ma aamuna. Kyllähän se hiukan jännittää että mitä siellä odotettavissa. Ei sitä hotellissa viittis kökkiä. Oli kuulemma mielenosoitus Hurghadassakin eilen. Linkki: www.iltasanomat.fi/ulkomaat/...31344.html

Lisätty: 29.01.2011 - 19:11

Joo no sinne mennään joka tapauksessa. Kyllä ne sitten ilmoittavat jos matkamme on peruutettu. Harmittaa jos peruuntuu kauan odotettu matka.

Lisätty: 29.01.2011 - 21:49

No, jännitystä matkaan :)

Lisätty: 30.01.2011 - 10:30

Edelleen tiedotetaan , että sinne voisi matkustaa...

Lisätty: 30.01.2011 - 14:46

www.airfinlandholidays.fi/Hu...atauluilla

Avainsanat: hurghada egypti mellakat. kairon mellakat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.01.2011 - 18:34

Mikäli olet epävarma turvallisuustilanteesta, käänny Ulkoministeriön puoleen ja kysy viimeisiä matkustussosituksia Egyptiin. Ohessa linkki UM:n sivuille

formin.finland.fi/Public/default.aspx?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.01.2011 - 14:36

Täältä saat ajankohtaista tietoa:formin.finland.fi/public/def...ture=fi-FI

Toistaiseksi Punaisen meren turistikohteissa on rauhallista, mutta muualle maahan tarpeetonta matkustamista tulisi välttää.

Lähteet:
UM

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2011 - 18:47

"Egyptissä asuvien tai siellä matkalla olevien suomalaisten tilannetta seurataan, sanoo ulkoministeri Alexander Stubb."Hyvää matkaa ja lomaa vaan!!!Jos tilanne kiristyy,kuskaavat Suomeen porukat kuitenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2011 - 18:56

Epäilen ettei sinne tänä talvena tehdä matkoja.

Turistit yrittävät päästä pois Egyptistä 29.1.2011 16:49 | Kommentit

Ulkomaiset matkailijat ja egyptiläiset tungeksivat Kairossa lentokentällä lauantaina ja yrittivät kuumeisesti järjestää itselleen mitä tahansa lentoa pois maasta.
Lauantaina lentokentällä oli arviolta 1 500–2 000 ihmistä, joista useimmat vailla ennakkovarauksia.
Lentolippujen saaminen on hyvin vaikeaa, ellei jopa mahdotonta. ... jatkuu
www.iltasanomat.fi/

Lisätty: 29.01.2011 - 21:33

Väkivaltaiset poliisit ja presidentin turvallisuusjoukot ovat "kadonneet maan alle", kaduilla on vain toistaiseksi rauhallisesti käyttäytyvät armeijan joukot.
Kairoon matkalla ollut brittikone kääntyi takaisin Lontooseen
Yhdysvallat, Ranska ja Saksa kehottivat kansalaisiaan olemaan matkustamatta Egyptiin, jos mahdollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2011 - 20:41

www.iltasanomat.fi/ulkomaat/...01048.html

enpä itse sinne nyt lähtisi on pian kuin Tunisiassa...

Lisätty: 30.01.2011 - 13:15

Sieltä tuodaan illalla lomalaisia kotiin..

www.iltasanomat.fi/ulkomaat/...65303.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2011 - 20:50

Toivon mukaan siellä on turvallista ja rauhallista..Itse en kyllä sinne lähtisi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2011 - 21:08

Kaiken järjen mukaan olette jo turvallisesti Suomessa. Eihän siellä näin jälkikäteen kuullen ole mitään
hälyyttävää tapahtunut. Eräs lehti kirjoitti suomalaisperhe saarroksissa siellä, ikäänkuin olisivat sankareita.
Kyllä minun mukaan ne sankarit ovat jossain muualla kun huvireissulla levottomalla reisulla.