Lopetatko puhelun lyhyeen jos soittaja aloittaa onnittelemalla sinua jostain yllättävästä voitosta ?

minä ainakin olen niin kyllästynyt näihin kaiken maailman kauppiaisiin ja tavaran tyrkyttäjiin, joiden myyntipuheet alkavat onniteluilla jostain voitosta, että lopetan puhelun hyvin lyhyeen ....

joskus tietysti voi olla kyse oikeasta voitostakin, esimerkiksi

www.digitoday.fi/viihde/2011...0111073/66

Avainsanat: yllättävä voitto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.01.2011 - 20:11

milloin mistäkin olen voittanut mukamas jotain, sanon "kiitos soitosta , en ole kiinnostunut" ja lopetan puhelun, ennekuin pääsevät kunnolla alkuun.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.01.2011 - 19:35

Ei tarvitse puheluita lyhyeen lopettaa kun ei minua ole kukaan onnitellut eikä mitään edes kaupattu. Miehelleni kaikenlaiset kauppiaat kyllä soittelee ja joskus todella agressiivisestikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2011 - 19:44

Puheluja ei ole tullut,mutta varmaan lopettaisin lyhyeen. Netistä tulee kyllä kaikenmaailman onnitteluja.Ne kyllä poistan välittömästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2011 - 20:10

Jos sattuisi tulemaan ja olisi, niin jututtaisin kyllä ettei pääse muille soittamaan. En kuitenkaan osta mitään. Tunninkin kun puhuu, niin merkitsevät nimen ylös ja ruksin perään. Puhelut vähenee kummasti kun muistaa ilmoitella, että juttelin muuten vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2011 - 20:13

Aika nopeasti lopetan tai lopettavat puhelun. esim. lehtikauppiaat,kun ilmoitan, että luen pistekirjoituksella
tulevia lehtiä. Jotkut jopa pyytelevät anteeksi soittoaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2011 - 20:54

Kyllä näitä onnitteluja on tullut..Kiitän ja sanon...jos on kysymys jostakin tajouksesta mitä tilaisin..niin ei kiinosta..Kiitos kuulemiin.
Todella ärsyttää nämä puhelut..ja monta kertaa sanovat kiva,kun taviotin sinut..kun vastaan puhelimeen..näen silloin jo punaista silmissäni..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2011 - 20:57

Toi oli aika vieras uusi uutinen minulle. Mutta kyllä noita soittajia on milloin mitäkin myynnissä.Olaan otettu sellainen asenne että mahdollisimman pitkään. Kerran jos toisenkin ovat sitten suuttuneet että laitetaanko vai ei. Ollaan sanottu kait sitä jutustellaan kun kerran haluja puolin ja toisin.Eihän tässä kiirettä ole että mitä asia koskikaan.Huono kuulo kun sattui olemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2011 - 21:59

Tuolla Floridassa katsoin läppärilläni Monacon F1- kisaa ja ohjelmaa avatessani aukesi ikkuna kilck hier olet joku 100 000 katsoja ja olet voittanut palkinnon. Koetin päästä eroon siitä ikkunasta niin eikö tullut kuvat paikkakunnan maksullisista naisista tilalle? Siellä näkyi olleen kovasti tamaarakin.
Täytyi sammuttaa kone ja käynnistää uudelleen jotta formuloita pääsi katsomaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2011 - 22:06

Riippuu vähän siitä, kummalla jalalla olen noussut vuoteesta.
Useimmiten lopetan hyvin lyhyeen, mutta joskus saatan haastatella hyvinkin pitkään ja pikkuhiljaa yhä oudompia puhellen.
Sirkkaliisalle kiitos hyvästä vinkistä!
Nykyisin on kyllä melkein pakko lopettaa lyhyeen sanomalla "Njet ponimai". Toimi Suomessakin aika mukavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2011 - 22:53

Suoramarkkinointikieltoja

Kuningaskuluttajassa sivu aiheesta kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2484

1) Osoitteellinen suoramarkkinointi kielletään täyttämällä kortti, jonka saa Postista (pyydä virkailijalta, yleensä niitä ei ole missään näkyvillä). Postimaksua ei mene.

2) Puhelinmarkkinointi kielletään soittamalla maksulliseen palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8.30-18 (puhelun hinta 0,39 €/min +pvm), johon ilmoitetaan nimi, numero ja osoite.
Rajoituksen voi tehdä liittymäsopimuksen tehnyt täysi-ikäinen henkilö ja vain henkilökohtaisesti. Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta.

Lisätietoja www.ssml.fi
Suoramarkkinointikiellot (Suomen Suoramarkkinointiliitto)
www.ssml.fi/rajoituspalvelut...luttajille

"Suoramarkkinointikielto - Voit kieltää jokaista erikseen soittavaa puhelinmyyntiyritystä soittamasta sinulle. Tämä kielto on henkilökohtainen ja elinikäinen." www.puhelinmyyja.info/suoram...ntikielto/

Lisäksi on olemassa muita:

Henkilötietojen luovutuksen kieltäminen (Maistraatti)
www.suomi.fi/suomifi/suomi/a...index.html
www.suomi.fi/suomifi/suomi/p...index.html

Tietojen luovutuskiellot (Ajoneuvohallintokeskus AKE)
www.ake.fi/ake/tietopalvelu/...iellot.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2011 - 00:11

Sainkin olla aika monta vuotta rauhassa puhelinmyyntipalveluista, mutta nyt ovat saaneet pään auki. Taidan tehdä niin kuin Pappa4 ja Papiti, että puhutan myyjän niin pyörryksiin, että varmasti merkitsevät "vähintäänkin outo" maininnan numeroni viereen. Katsotaan riittääkö uusia yrittäjiä. Ja saahan tästä itsekin hupia =) Myöhemmässä vaiheessa kokeilen Putte-46 linkkilistaa.

Kokeilin tätä temppua muuten joskus ovelta ovelle kiertäviin uskonkauppiaisiin. Toimi. Kyselytunnin jälkeen ei ollut enää jonoa oven takana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2011 - 01:06

Tuo puhelu on jäänyt tulematta, joten en ihan hevin usko mitä saatan tehdä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2011 - 04:08

Lopetan ja lyön luurimen korvaan. Mutta minulle tulee joskus tekstiviestilläkin olemattomia voittoilmoituksia. En kuitenkaan niihin vastaile.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2011 - 09:51

Minulle ei ole tullut tuollaisia voittopuheluita, mutta ihan mukavalla kiitosasialla oleville soittajille sanon samantien eikiitos. Viime viikolla peräti kolme eri lehtimyyjää soitti peräkkäisinä päivinä samalla "kiitosasialla"! Samaa saaliakin tyrkyttivät kaupanpäälliseksi, tarjolla olevat lehdet vain vaihtuivat.

Minua harmittaa se kun en kotikasvatuksen tähden tahtoisi paiskata luuria korvaan, ihmisiähän ne myyjätkin ovat ja koittavat vaan elantonsa tienata... mutta kun ne i usko kun hyvällä sanoo!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2011 - 10:34

Kyllä luuri kiinni

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.01.2011 - 19:25

Kyllä lopetan - minua ärsyttää niiden lässytykset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2011 - 11:47

en edes vastaa jollen tunne numeroa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.02.2011 - 00:14

Lopetan kaikki puhelut lyhyeen, joilla ei ole oikeaa asiaa.