onko hovioikeuteen menemisestä mitään hyötyä tavalliselle ihmiselle?

2007 sotkeuduttiin perikuntaan jolta piti ostaa talo.ensin asuttiin vuokralla,koska mies oli kuntoutustuella ja lyhennettiin vuokrana hintaa (paperilla) asuessa ilmeni hometta siellä sun täällä ja lisää sairauksia ym.Tehtiin remppaa,kun omistaja lupasi.Meille tuli 35 tuhannen korvausvaatimukset joista 25 voitettiin (home ei meidän tekemää kellarissa) Loppu jäi näitä remontteja ym.joilla siis talo hajotettiin.Jos joku tietää hyvän lakimiehen,niin yhteyttä minuun.Yksi meillä jo on,mutta en tiedä kenen puolella hän on.Perikunta on sisko ja veli.Ovat myös rikkaita.Tämä talo on myyty eteenpäin kiinteistövälittäjän toimesta 64 tuhannella vaikka yksi rakennustarkastaja neuvoi meitä siitä erilleen ja kävi toteamassa tilanteen.Välittäjä käytti eri paikkakunnan tarkastajaa tai omaansa tai omistajan tuttua.

Lisätty: 27.01.2011 - 09:15

korjaan sen verran,että me ollaan syytetyn penkillä ja ei olla tätä aloitettu.Myytiin myös 2007 talo tämän talon vuoksi,kun haluttiin pienempään.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.01.2011 - 18:08

kyllähän se voi kalliiksi käydä jos jutun häviää, oikeuskulut ym .
eipä juuri kannattaisi hometaloihin sekaantua, eikä varsinkaan perikunnan juttuihin. suku voi olla jossain tapauksessa pahin.
( jos saan veljeltäni ongittua erään tosihyvän asianajajan yhteystiedot, laitan henk. koht. viestin. )

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.01.2011 - 18:32

Kuulostaa todela kimurantilta. Kysäise neuvoja joltain toiselta lakimieheltä tai oikeusaputoimistosta. Pitää olla aika varma jutun voittamisesta, tai se hovioikeuskeikka tulee teille oikeuskuluineen kovin kalliiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.01.2011 - 20:12

Jaa, kuluttaja-asiamiehen puoleen kun kääntyy, niin sieltä varmaankin saa tietoa miten toimia.
Lakimiehet yleensä vie asiat hoviin jos tuomiot eivät miellytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 20:36

Kyllä silloin pitää olla varma,että voittaa asian.Voi tulla todella kalliiksi,kun häviää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 20:43

Kalliiksi tulee, mutta yrittänyttä ei laiteta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 21:06

Kuule ei muutakun keskusteluja eri laki ihmisiin ,mutta älä sinäkään ole sinisilmäinen.Nyt tarttis saada joku sellainen joka ei kuulu näihin vyyhteihin. Tavallisesti kaikki toisiisa nivoksissa, kun lähemmin tarkastelee.Kuuluuvat toinen toistensa kokouksiin , sitäkautta puoltaavat toisiaan. Ovat hyvinkin tuttuja keskenään.Aika kinkkinen tilanne .Voimia vaativaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2011 - 05:04

Tarkista ensin kotivakuutuksestasi onko siinä pykälää oikeudenkäyntikuluista - jos sinulla on vanha kotivakuutus niin voit saada oikeudenkäyntikulukorvauksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2011 - 08:18

Äkkiä tuo summa on kulutettu oikeudenkäyntikuluihin. Hankala tapaus on. Jos oikeutta hakemalla saat mielenrauhan, niin ei muuta kuin kokeilemaan. Muussa tapauksessa on kyseenalaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2011 - 10:31

Paha tilanne, voi tulla lisälaskua.
Kannattaa kysäistä ensin kuluttaja-asiamieheltä, tietävät mahdollisesti miten tuollaisissa tapauksissa on käynyt. Hehän eivät ratkaise mitään, voivat neuvoa paremminkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2011 - 01:42

Nämä on vaikeita asioita, johon oikean vastauksen löytäminen on vaikeaa. Oikeudenkäynnit ovat kalliita, raskaita ja hitaita prosesseja. Päädyittepä sitten mihin vaihtoehtoon tahansa, niin toivon teille voimia ja jaksamista asian tiimoilta. Lakimies varmasti neuvoo edullisimman vaihtoehdon. Kuluttajaasiamiehen kanssa nyhjääminen taitaa olla turhan kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2011 - 03:39

Enempiä miettimättä heittäisin, että anna olla.
Asianajajat laskuttavat n. 250€ / "tunti". Luultavasti ällistyt lopullisen laskun suuruutta, maksaa sen sitten kuka hyvänsä.
"Halpa" lakimies se vasta kalliksi tuleekin, kun häviät jutun.
Kovin suurta "voittoa" tuossa ei kai pääse syntymään, vaikka voittaisit jutun?