Sen sammakkotarinan nimi?

Missä kaks sammakkoa putoo kerma-astiaan ja aikansa pois sieltä yritettyään,toinen luovuttaa ja hukkuu,mutt toinen jatkaa sinnikkäästi polkemista ja lopulta kerma muuttuu voiks ja sammakko pääsee pois. Mikä ko.tarinan nimi on ja löysikö se jostain netistä kokonaisuudessaan?

Avainsanat: sammakko tarina

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Muut vastaukset

Vastattu: 25.01.2011 - 20:42

Sammakko kermasaavissa . Taina kokonaisuudessaan löytyy Hilkka Laukka-Sinisalon kirjasta tarina kahdesta sammakosta. On todella viisas tarina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 22:21

Napsussa näköjään riittää asiantuntemusta sammakoista saappaisiin asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 01:56

Napsulaisilla on tarinat ainakin hallussa, hyvä että löytyi vastaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.01.2011 - 08:27

Kappas vaan, tuli sitten minulle tutuksi tuollainen tarina. Ihan oli outo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 10:29

Ja ihan uusi vointekomenetelmä. Olisihan niitä nuoruudessa maalla ollut sammakoita voita tekemään, ettei itse olisi tarvinnut veivata isoa puolikasta tynnyriä tuntitolkulla voin tekoon tai sitten hyrskyttää
puumännällä puupytyssä kermasta voita. Siis uusi vointekomenetelmä käyttöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 15:23

kertoi vanhan tarinan kahdesta sammakosta, jotka eräänä päivänä hypellessään sattuivat löytämään kerma-astian. Sammakot kurkistivat uteliaina astiaan ja putosivat siihen. Toinen sammakoista arveli kerman olevan jotakin kummallista nestettä, jossa sammakon oli mahdotonta uida. Niinpä se ei yrittänytkään, ja kun pelastajaa ei tullut, se vajosi pohjaan ja hukkui.

Toinen sammakko ei antanut periksi. Se yritti uida ja potkia kaikin voimin. Välillä sekin vajosi, mutta ponnistautui taas pinnalle. Näin se jatkoi tunnista tuntiin. Ja kuinka kävikään? Äkkiä se tunsi jalkojensa alla kiinteää ainetta ja pääsi hyppäämään pois astiasta. Kerma oli sen ponnistellessa kirnuuntunut voiksi. Sisukas sammakko pelastui.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 18:42

"optimisti ja pessimisti" se tarina oli nimeltään ainakin meidän aapisessa