Nyt henkilökohtaisuuksiin, vastaus vapaa. Paljonko suunnilleen ovat sairauskulusi vuodessa, jonka jousut itse maksamaan?

Itselläni täyttyy alkuvuodesta omavastuut ja se hirvittää.

Lisätty: 26.01.2011 - 13:00

Tähän kysymykseen olikin nimenomaan vapaa valinta vastata, vastataanhan me joskus muitakin yksilöasioita. en minä näitä tilastoi. Kiitos vastauksista.

Avainsanat: sairauskulut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.01.2011 - 02:07

Muutama satanen näin pyöreesti.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastaajille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.01.2011 - 19:34

0€

ihan kokonaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 20:45

Verenpainelääkkeet noin 190€, hammaslääkäri keskimäärin 20€, satunnaiset antibioottikuurit ja särkylääkkeet ehkä 20€ eli yhteensä noin 230€/vuosi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 20:53

Viime vuonna meni lääkkeisiini rahaa 949 e, kela kyllä antaa takaisin minulle sen summan mikä ylittyy sen omavastuun. Lääkärien palkkioihin , tutkimuksiin meni n. 800 e ja viime vuosi oli edullinen kun ei tarvinnut mangneettikuvauksissa käydä, kallein vuosi mitä olen terveydestäni maksanut 2 vuotta aikaa summa oli, oma osuus 4800 e, joudun käymään yksityislääkäreillä ja itse maksan kaikki kuvaukset, röntgenit, ja laboratotiotutkimukset ja Mehiläisen lääkärinpalkkiot. Olen sukset ristissä terveyskeskus lääkärini kanssa, jopa viimeksi käskin kakkaa haistaa, kun aivan ääliö oli. Sen jälkeen menin Mehiläiseen ja vakava vamma selästäni löytyi ja eläkkeelle 2 kuukaudessa jouduin, ensin sen vuoden olin sairaslomalla kun sellainen täytyy ensin kärsiä ja sitten tulee tämä työkyvyttömyyseläke voimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 21:58

Kyllä sitä lähemmäs 100 € kuukaudessa kuluu vakiolääkkeisiin ja muuhun terveydenhoitoon. Toisinaan paljon enemmänkin.

Verovaroillahan me olemme leiponeet yhteisen kakun kukin kantokykynsä mukaan. Itse en ole koskaan moittinut työtuloni verotusta.

Jokainen joka siitä kakusta siivun leikkaa on sen ansainnut. Kenenkään ei kuulu olla toiselle siitä "kateellinen" minkälainen siivu on milloinkin menossa. Toivottavasti tuo kakku pysyy kaikkien saatavilla vielä tulevaisuudessakin oikein kermakuorrutuksella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 23:33

Tuosta puuttuu loppuvuoden hammaslääkärin palkkiot muutama satanen.
Näkkyy olevan terveys nimikkeellä muut menot.
www.aijaa.com/v.php?i=7170462.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 01:00

taitaa olla noin satanen minkä hammaslääkäri vuosittain ryöstää, muuta tarvetta ei ole toistaiseksi ollut ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 01:31

Nolla euroa. Sis. lääkärit, tutkimukset, hoidot, lääkkeet ym.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 05:31

minä maksan itse kaikki kulut,,en ole seurannut mitä maksaa

Lähteet:
oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.01.2011 - 08:23

En ole laskenut, mutta pelkkiin kipulääkkeisiini menee n. 1200 ekee. Plus sitten satunnaiset päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 10:06

Maksan kaiken itse, mitään summia en tiedä eli en laske. Yksityisellä lääkäriaseman käynnin hintaa en muista vaikka edellinen käynti oli tammikuussa. Poskiontelotulehdus ja siihen lääkitys annettiin, lääkkeet taisivat naskaa noin 40e. Flunssan takia käyn lääkärillä joka kerta kuten ylempänä kerroin, poikkeuksetta tulee aina lääkkeet koska flunssasta poikkeuksetta aina seuraa poskiontelotulehdus. Muutama satanen menee arviolta. (nämä ovat kyllä yksilöasioita kaikki). Yritän ylläpitää hyvää terveydentilaa sen kun voin eli terveillä elämäntavoilla, en esim. tupakoi.
Arvauskeskuksessa käyden olisi halvempaa mutta kun ei sinne pääse ja huonoja kokemuksia on kyllä siitä lafkasta.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 11:42

No viimevuonna maksoin ne itse. Ja kulut olivat n.600€.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 13:43

verenpainelääkkeet vie noin 120€ / 12kk. saan siis korvauksen jo heti - oisko se 75% se täys korvaus?
loput onkin sitten sattumanvaraista - laastarit saa ruokakaupasta, hydristä on vielä jos itikat purasee tulevana kesänä pahasti.
jos joku antibioottitauti iskee niiin sitten eri asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 17:00

Noin tonni vuodessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 21:53

Ei mene kovin paljoa..hammaslääkärissä käyn joka vuosi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 22:03

Hammaslääkäriin viime vuonna 180e.Yksityisellä millä olen vuosia kulkenut.