Oletteko tehneet tai ostaneet sytykeruusuja. Ostin malliksi ja yrittelin itsekin tehdä. Upean näköisiä, en tiedä syttyykö niillä.

Avainsanat: sytykeruusu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.01.2011 - 13:00

Viime kesäisellä lomamatkallamme Suomen kauniissa Kainuussa noita sytykeruusuja tuli väsättyä päivän luppohetkinä oikein urakalla kun kerta materiaalia vuokramökistämme moisiin löytyi. Tuttuja ne siis ovat vaikken olekkaan niitä koskaan rahalla ostanutkaan ja voin omasta kokemuksestani sanoa että kyllä niillä tulet saa puihin loimuamaan siinä missä tylsemmän näköisillä sytykkelläkin.

Kysyjän kommentti

No nyt olen noita jo askarrellut, mutta en ole vielä päässyt kokeilemaan sytyttämistä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.01.2011 - 21:00

Ovat keksineet vanhalle konstille uuden muodon ja nimen.
Kauniita ovat ja toimivatkin varmaan.
Piti oikein malli hakea millaisia ovat.

sopulisiankantaa.vuodatus.ne...o-kaikkea/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 21:33

vastaavanlaisia ja myös hauskan näköisiä saa aikaiseksi kuivista kävyistä dippaamalla niitä sulassa steriinissa

täälläpäin eräässä vanhainkodissa askartelevat niitä, myös hyvin toimivia ja sopii vaikka lahjaksi jos ei ole omaa tulipesää sytettäväksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.01.2011 - 00:50

Eka kerran näin tuollaisia. Itse olen - kun ei ole ollut tuohta tai muuta sytykettä - tehnyt tuliportaat. Syttyvät tosi helposti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 08:45

Onhan ihan kivan näköisiä ( mutta aivan turhia) ja on noita varmaan helppoa myös väsätä esim sanomalehdestä.. jos olet aikaisemmin tehnyt esim marsipaaniruusuja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 11:39

Kivoja katsella, kun vain saisi inspiksen, mutta taitaa jäädä sinne tekemättömien töiden koppaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 20:50

En ole koskaan niitä kokeillut enkä itsekään askarrellut.