Muistatko hyvin unesi? Kerrotko niistä muillekin vai kirjoitatko peräti unipäiväkirjaa?

Minun uneni ovat yleensä kovin sekavia enkä muista kuin joitakin yksittäisiä asioita. Joskus saatan niistä kertoa jolle kulle, mutta ylös en ole kirjoittanut ainoatakaan untani.

Avainsanat: unet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 25.01.2011 - 00:46

Muistan vain ne jotka kertovat oikeasti jotain.

Lisätty: 25.01.2011 - 01:27

Sanotaan että joka uniansa uskoo, se varjoansa pelkää. Mutta kyllä niissä paljon on osviittaa missä mennään. Heijastavat paljon mennyttä päivää, silti niistä löytyy sellaisiakin jotka kertovan mitä tuleman pitää. Kun oppi tunnistamaan eri unilajit, oppii ymmärtämään itseään ja sitä mitä ympärillä tapahtuu. Itse olen yrittänyt tulkita unia unikirjan avulla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.01.2011 - 18:39

En minä muista uniani, mutta joskus minun pitää herättää itseni kun jotain painajaisia näen, silloin on jotain stressiä minulla, mutta en minä muista sitä painajaistakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 19:00

Kyllä nuorempana joka yö näin unta ja muistinkin niitä.Mutta sitten kun tuli tuo miksi sitä nyt sanoisi ,aikuis ikä .En senjälkeen ole unia nähnyt että muistaisin niitä nähneeni. Nuorena näki joskus aivan ihania rakkaus unia ja heräsi hyvään oloon. Ai niitä minä jäin kaipaamaan.Se oli ihan aidon oloista ja luuli herätessä oikeaksi.Muttta nyt unen aika ohitse ja sitä aitoa elämää joka ikinen päivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 19:11

välillä muistan, välillä on herätessä vain epämääräinen olo
enhän minä unia jatkuvasti näe, mutta väilillä niitä tulee katseltua useampi peräjälkeen

joitakin on tullut kirjattua muistiin, lähinnä sellaisia jotka ovat syystä tai toisesta jääneet askarruttamaan

tässä pari esimerkkiä

valperi.blogspot.com/search/label/uni

valperi-ontheroad.blogspot.c.../label/uni

.... yleensä niissä ei kylläkään ole sen enempää tolkkua ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 08:43

Josku muistaa vaan pieniä pätkiä, mutta kyllä joskus uni on niin selvääettä muistaa koko jutun...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 09:27

poikkeuksetta muistan uneni. ei väliä minkä takia herään tai mihin aikaan. hämärtyvät päivän mittaan ( ei yksityiskohtia enää ) mutta hyvä näin. joskus joku uni on niin häiritsevä / painostava että se jää mieleen moneksi päiväksi. kurja olo silloin. en kirjaa niitä yös mihinkään - juttelen kyllä usein työkaverin / äijän kanssa että taas oli oikeen unien uni.
onkohan unissa muuten joku raja? olen välillä nähnyt uusintoja - tosi ärsyttävää kun tietää mitä tapahtuu..........

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 09:50

Nää tosi ihmeellisiä unia ja jännittäviä.Joskus kerron niistä joskus taas en.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 11:41

Näen unia, mutta en muista kuin yhden unen koko elämäni ajalta.
Tai kaksi on, mutta niistä en tahdo kertoa, ne ovat omaa salaisuuttani.

Uskon niiden sanomaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 16:14

En muista, joten ei taitaisi minulta se unipäiväkirjan pitokaan onnistua. Siihen ei tulisi tekstiä valon vuoteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 17:04

Muistan todella hyvin välillä uneni, ainakin painajaiset. xD
Yhteen väliin kirjoitin päiväkirjaan uniani, mutta enään en jaksa koska ne pitäisi kirjata heti aamulla ylös, illalla en enään muista niitä. :3
Kavereille yleensä kerron unistani pätkiä joita muistan. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2011 - 00:19

Muistan joko heti aamulla kun herään tai sitten uni muistuu mieleen vasta päivällä jonkin asian yhteydessä! Aika useasti tulee kerrottua niistä niille jotka uneen tulivat! Viimeksi uneen tuli mies ja e-pillerit :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2011 - 17:19

Muistan uneni yleensä heti aamulla ja sitten ne katoaa, kuin tuhka tuuleen :)