Onko teillä kellään verenpainelääkitystä.Kokemuksia haluaisin kuulla mitä tuntemuksia jned.

Mulle tänään lääkäri tarjosi loppuelämän lääkitystä,mulla ei aiemmin mitään lääkettä.Nyt mietin alloittaisinko.Nimi Exforge.Tuleeko verenpainelääkkeestä mitä oireita ja tuleeko ne kalliiksi.Itse ehdotin ruokaremonttia mutta sanoi ei auta.Olin hetki sitten itse mielessä ajatellut että en koskaan ala lääkkeitten kanssa pelaamaan.

Lisätty: 24.01.2011 - 19:06

Kiitos Toffeee.

Lisätty: 24.01.2011 - 22:57

Liikunta olen aina harrastanut.Kaikkia laidasta laitaan.Etenkin sitä hyötyliikuntaa. en voi lisätä sitä puolta.

Lisätty: 25.01.2011 - 19:14

Kiitos kaikille jotka annoitte hyviä neuvoja minulle. Olen ihana sanaton ,kiitos.Elämässä yllättyy ,tämä liityy Jouluisiin huimauskohtaukseen ja oksennuksiin.Nyt kokeita tehdään.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.01.2011 - 18:25

Kolmekymmentä vuotta olen nauttinut terveydekseni verenpainelääkkeita.Furesis nesteenpoistolääke on
myös verenpainetta alentava, mutta se ei korvaa verenpainelääkettä, lisäksi Kalium. kun nesteenpoisto vie
kaliumia verestä joskus vähän liikaa.
Seloken zog 190 mg nykyisin 95 mg, sain painoa pois 28 kg ja lääke putosi kanssa.
Diovan 160 mg 1 kumpaakin aamuisin ja se Furesis, en tosin ota joka päivä kun ei ole tarvis.
.3 kk veenpainelääitys on noin 30 E/ siis 3 kk, kun saa sen 72% erikoiskorvaushinnan.
Alussa verenoainelääkkeet olivat hyvinkin kalliita, mutta hinta on pudonnut huimasti alaspäin.Mainitsemasi Exfoge maksaa 10/160mg 28 tab.korvattuna 22,35
ja sama lääke 100 kpl pakkaus korvattuna 42%.lla 69.69€, mutta jos Sinulla on erikoiskorustodistus
niihin saat 72 %.lla vähennetttynä korvaukset.
Lääkkeiden hinnat voi itse käydä laskemassa yliopiston apteekki sivulla kohdassa farmaseutti neuvoo,
siinä voi laskea hinnat ja koska saa seuraavan erän korvattuna. Kätevä homma.
Ja sen erikoistodistuksen saa jos puolea nuoden jölkeen on todettu, että verenpaine on pysyvästi lääkkeellä alentunut. Joskus joudutaan kokeilemaan useampaa lääkettä, sillä jokaisella lääkkeellä on
sivuvaikutuksensa.
Maarit3 kanssa olen eri mieltä, verenpainelääkkeeseen on voitu yhdistää nestettä poistavaa lääkettä, mutta jos ei ole niin se annetaan tarpeen vaatiessa.siis pelkka verenpainelääke ei ole nesteenpoistolääke yksistään, jollei siihen ole lisätty hiukan nesteenpoistolääkettä.
Kyllähän se verenpainetauti on sukuvika, siitä aiheuttaneisiin vammoihin on monta sukuni jäsentä mennyt, joten kannattaa hoitaa. Liikunta tietysti auttaa kaikkeen, mutta meitä on joukossa sellaisia että ei enään pääse kovin koville kierroksille, hyvä kun puolituntia töksii nyt talvellakin tuolla.
Hyvää tuuria sinulle paneittesi kanssa.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.01.2011 - 18:32

Minulla on Diurex nimistä verenpainelääkettä, maksaa n.12.40 e tämä 100 tbl. en minä huomaa mitään oireita, ja verenpainelääkkeet on yleensä vaan nesteenpoisto lääkkeitä. Minä lisäksi suolaa myös välttelen. Nyt kun minulla on tämä myrkkylääkitys myös ,niin silti verenpaine on ylhäällä ja sydän käy kiihkeänä, kuukausi vielä niin normalisoituu oloni. Minä joudun monta kertaa päivässä mittaamaan sitä verenpainetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 18:33

Olen käyttänyt jo muutaman vuoden Micardis -nimistä verenpainelääkettä. Etukäteen pelkäsin kovasti lääkkeen tuomia sivuvaikutuksia, mutta niitä ei onnekseni ole ollut lainkaan. Verenpaine laski parissa-kolmessa viikossa normaalilukemiin ja pysyi sellaisena kolmisen vuotta. Sitten lukemat alkoivat kohota ja annostus tuplattiin eli on nyt 80 mg. Jälleen verenpaine laski normaalilukemiin ja on siinä pysynyt.
Minulla korkea verenpaine on sukurasitteena eikä siihen ole milloinkaan auttanut ruokavalio ja hoikkakin olen ollut koko ikäni.
Otan verenpainelääkkeen aamulla ensimmäisenä kun ylös nousen eikä tabletti ole montakaan kertaa jäänyt ottamatta. Hintaa lääkkeelle tulee noin 15€/kuukausi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 18:42

www.terveyskirjasto.fi/terve...i=far05436

vielä en ole lääkäriltä saanut minkäänlaista, itse kärsin matalasta verenpaineesta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 19:09

Syö vaan järjestelmällisesti verenpainelääkkeesi. Halpa on henkivakuutus siltä osin. Siihen tottuu, eikä havaittavissa haittavaikutuksia. Kolmisenkymmentä vuotta olen käyttänyt.
Oikean lääkkeen ja annostuksen löytäminen on usein pitkähkö prosessi. Ei aina selviä muuten kuin kokeilemalla niiden vaikutusta kunnes lopputulos on paras mahdollinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.01.2011 - 19:25

kaveri söi verenpainelääkkeitä ja kuoli.

suosittelen, että vaihdat ruokavalion ja alat harrastaan liikuntaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.01.2011 - 00:44

Ruokavalio ja liikunta ovat a ja o. Jos niiden avulla ei saada kuntoon, niin sitten on syytä uskoa lääkäriä ja ottaa määrättyä verenpainelääkettä. Verenpaine on niskuroiva kaveri joka ei pysy kohdillaan kovin helpolla, joten voi olla että sitä joudutaan vaihtamaan tai muuttamaan annostusta. Mutta verenpaine on - niin et muuten maininnut onko korkea vai matala- vaaraksi sydämelle ja aivoille, joten on syytä suhtautua siihen vakavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 09:30

olen syönyt jokusen vuoden verenpainelääkkeitä - ja jatkan lopun elämääni. suvussa on korkeat paineet. ensin tietysti kokeilin erilaisia versioita - jotkut oli ihan kamalia. hiki valui norona otsasta vaikkei mitään tehnyt, joku keräsi nestettä, kaliumit meni persiilleen.
mutta nyt on ollut ihan ok. saan täyden korvauksen eli 75% muistaakseni. 3kk maksaa pikkasen päälle 30ecua. ei paha.
ida puhuu asiaa - itsekin voi jonkun verran vaikuttaa paineisiin - eli välttämällä niitä jotka sitä selkeesti nostavat. mutta se tulee jos on tullakseen, sen kanssa pitää osata vaan elää. ei se kyllä mun elämää ole mitenkään muuttanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 09:58

Perheasiani ja ihmissuhteeni ovat niin hyvällä tolalla etten tarvitse verenpainelääkitystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 09:59

Kyllä minä olen syönyt vernpaine lääkkeitä kohta 8 vuotta.Ei minulla ole niistä haittaa ollut vaan pitää muistaa joka aamu ne ottaa.Minulla on myös tuo 75% erityiskorvaus näistä lääkkeistä.Ja minä syön kolmea eri verenpainelääkettä. Kysyin lääkäriltäni miksi pitää syödä näin montaa eri läkettä.Hän vastasi että ei voida saaada muuten oikeaa tasoa pysymään minulla.Ei ne ole kovin kalliita mielestäni.Minulle lääkäri myös kertoi tämän syyksi että,minulla on sukurasitus niin suuri. Isälläni oli myös korkeat verenpaineet ja lääkitys.Ilman lääkitystä on hankalempaa jos on kokoajan paineet korkealla.Raisittaa elimistöä tosi paljon. Voi minun mielestäni alkaa käyttää lääkkeitä. Jos et saa kerralla sopivia lääkkeitä niin kyllä ne joskus löytyy. Et ole yksin on muitakin jotka niitä käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 15:27

Ensinnäkin, verenpainesairaus on usen geeniperäistä. Vaikka tekisit mitä, niin kun on verenpainetta niin sitten on. Olen joutunut syömään jo kohta kymmenen vuotta. Siinä välissä oli tosin paha sydäninfarkti, josta toivuin nippa nappa. Nyt elän ainoastaan lääkkeiden varassa. Sydänlääkäri kokeili kanssani useampaa laatua. Joistain tuli sivuvaikutuksia. Sitten lopulta löytyi sopiva coktail.Suvussani on suurin osa kuolleet sydänperäisiin sairauksiin.Kannattaa siis syödä lääkärin määräämät lääkkeet. Jos ei sovi, niin vaihtakaa toiseen.Kova verenpaine on vaarallista.