kenelle kuuluu ravintoloiden anniskeluvalvonta?

tiedän,että työntekijät ja järkkärit,mutta entä muut?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 25.01.2011 - 00:39

Henkilökunnanhan sitä tervettä järkeä pitää käyttää. Alkoholitarkastajat tekevät pistokokeita - tai tekivät ennen. Mutta jos ravintola saa tiedon että tarkastaja on tulossa sinä ja sinä päivänä, niin tulos on sama kuin poliisiratsioilla. Kaikki ajavat kiltisi juuri sinä tiistaina kun on valtakunnallinen valvontaviikko siellä ja siellä.
Nämä pienten kylien kapaki - kukahan niitä valvoo? Itse olen nähnyt omassa venesatamassamme niin jumalattoman humalaisia asiakkaita jotka saavat lisää juotavaa - jos jaksavat sen aikaa pysyä pystyssä että saavat ostoksensa maksetttua.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.01.2011 - 13:35

lääninhallituksen alkoholitarkastajat valvovat anniskelua ja muutenkin ravintolan toimintaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 14:31

Lääninhallituksille kuului ennen, varmaan edelleen. Alkoholitarkastajat ovat olleet lääninhallituksen virkahenkilöitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 18:41

Tässä yksi ehdotus:
www.nic.fi/~ravintola/

Olisko tämä sitä virallista puolta;
www.laaninhallitus.fi/etela/...0070327011

Takavuosien ravintoloissan vaanivat myös siviiliasuiset Alkon tarkastajat.
– Kun ne herrat joka tarkastuspaikassa joi yhden gambinan, niin kyllä ne loppuillasta aika pyörryksissä oli, muistelee helsinkiläisen Kosmoksen ravintoloitsijaksi päätynyt Katri Hepolampi. Tuolloin Alkon tarkastajia pelättiin ja nuori Hepolampikin meni aluksi piiloon.
Hän kun työskenteli viinikassana ja oli vielä alta säädetyn 21 vuoden iän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 19:17

Alkoholitarkastajat hoitavat tämän homman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 18:41

Läänihallituksen valitsemat alkoholitarkastajat virallisesti.