Ei maata maassa hyvin,hinnat kallistuu,eikä auta kaiken myyminenkään,mikä avuksi?Taloussanomien joka uutinen negatiivisia...

www.taloussanomat.fi/asumine...111004/139

Avainsanat: negatiivisia uutisia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.01.2011 - 13:28

Tosiaan syksystä alkaen elintarvikkeiden hinnat ovat nousseet huimasti 5-20% ja enemmänkin (sipuli n. 65%), sekä kaikki muut maksut. Viime ja tänä vuonna ainakin minulle käteentuleva työeläke (keskitasoinen) pieneni, kaikista puheista huolimatta.
Taloussanomat: "Veroale syöty: Ruoka kallistuu rajusti"
www.taloussanomat.fi/raha/20...017362/139

Toinen juttu Taloussanomissa, kaikilla ei mene huonosti:
"Joka sadas on miljonääri" "Suomessa on peräti 45 000 miljonääriä"
www.taloussanomat.fi/raha/20...014754/139
ja
"Suomessa rikkaiden määrä kasvoi viime vuonna 13 prosenttia edellisvuodesta"
www.taloussanomat.fi/raha/20...108862/139

"Suomeen saatiin kerralla 4 uutta miljonääriä - Lotosta 3 ja Jokerista 1"
www.veikkaus.fi/
Loton historia: www2.veikkaus.fi/veikkaus70v...index.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.01.2011 - 18:59

Ei auta ei kaiken myyminen, hätiköity on tuo lumenpudottajan ajatus Thaimaahan muutammisesta...
Ensin pitää saada kaikki työ ja asuntoasiat viisumeineen...
Perhettäkin vielä ettei vaan menisi ojasta allikkoon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.01.2011 - 00:33

Muutetaan muualle tai tehdään protesti. Ei osteta mitään mikä ei ole todellakaan pakollista. Muutaman päivän lakko niin eiköhän hinnoittelijat ymmärrä missä mennään, itse boikotoin kylän kalleinta kauppaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 09:36

kaikki uutiset on negatiivisia jossain muodossa - ellei olla hubaa osiossa.
kyllä tässä saa itse leipoa sämpylänsä, kohta varmaan lehmä ostaa ;).
taitaa olla kaikki suhteellista. näillä tuloilla pärjäisi kunkuksi jossain muualla, mutta jos olet siellä muualla et varmaan saa tällaisia tuloja - eikö?
mainostavat norjan olevan kalliimpi - sinne ainakaan haluu ku korkeintaan kääntymään lomareissulla - kaasu pohjaan ja ohi ;).
kallista on ja aina vaan kallistuu. tällä hetkellä nyppii eniten bensan hinta - sitä kun on pakko ostaa että pääsee töihin, julkiset ei onnistu. prle. ottaen huomioon paljonko siitä on veroa!!
otetaan päättäjiltä joka ikinen etuus pois - eiköhän rupee rahaa löytyyn normi kansalaiselle kun huomaavat että kaikki maksaa ihan ****. oliskohan siinä vaiheessa istunnot tyhjänä kunnei nee raukat saa ostettua löpöä mersuihinsa että pääsis "työpaikalleen" ??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 16:23

En tiedä, mutta saihan lumenpudottaja hyvän potin. On se kumma kun kateellisten toimittajien pitää joka asia julki rääpiä. Arvoa tai ei, aina joku ostaa. Eri asia millä hinnalla?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 18:50

Hyvä Putte_46 olet huomannut saman kuin minäkin. veron nosto söi eläkkeeni määrästä jo 60 €.
Ei tässä paistilihoja osteta, hyvä kun saa halvinta jauhelihaa ja broilerin suikaleita.
Porsaan suikaleet ovat vielä edullisia mielestäni olleet. Ruokaa teen kyllä moneksi päiväksi kerralla.
Sairauteni vie suurimman osan tuloistani, mutta se on jo kysymys erikseen.
Mutta onhan meillä vaalit tulossa jos mennään persu-puolueeseen kun jo siellä persuun puolella ollaankin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 20:52

Niin ovat ankeita nuo talousuutiset, että mieluummin jätän kokonaan lukematta. Turha murehtia etukäteen, kaikki mikä tilille tulee sieltä myös menee, joka tapauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2011 - 05:46

Kannatan Idan ideaa: ostetaan vain tarpeellinen. Etelärannassa ainakin huolestutaan, jos suomalaiset eivät älyä kuluttaa.

Pitäisikö perustaa ryhmä, joka sitoutuu ostamaan ruoan (mieluiten luomua) suoraan tuottajilta ilman välikäsiä, voisi tuokin sipulin 65 % hintakupla puhjeta =)