Onko tämä suuri uutinen vai jo tuttu asia ? Harvinainen video: Mannerheim Saksassa Hitlerin vieraana

www.iltasanomat.fi/kotimaa/H...53112.html
Ilta-Sanomat tarjoaa verkkosivuillaan harvinaisen videon: Saksassa kuvattua filmimateriaalia Hitlerin ja Mannerheimin tapaamisesta.
Hitlerin päämajassa "Sudenpesässä" kuvatut filmit ovat todella harvoin nähtyjä. Mannerheim kielsi niistä koostetun uutiskatsauksen esittämisen viikon kuluttua sen julkaisusta.

Lisätty: 24.01.2011 - 00:42

Olisikohan oikea "Kategoria" ollut Matkailu

Avainsanat: historiaa hitler mannerheim hitlerin ja mannerheimin tapaaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.01.2011 - 19:17

Iltalehti lauantaina 22.01.2011 Myyntimenestys. Exstrassa kaikki Mannerheimistä.
Videosta en ole nähnyt mainostusta, mutta kait se on jonkinlainen Mannerheim buumi nyt.
Mannerheimin kuolemasta tulee kuluneeksi 28.1.2011 60 vuotta, sekö liene milet kirvoittanut.
työtön kenraali ja naisten sankari nousi Suomen pelastajaksi.
Palveli Venäjän ja Japanin sodassa, myöhemmin ens.maailmansodassa. loi talvella Suomen armeijan tyhjästä ja pelasti silloin maamme itsenäisyyden- ja vielä toisen kerran Neuvostoliiton hyökättyä Suomeen 1939.. Oli muuten syntymävuoteni. tällä iällä sen uskaltaa jo paljastaa.
Henkilökohtaisesti pidän Mannerheimia suurmiehenä, mitä en voi sanoa Hitleristä, hänen yllään on hyvin synkkä varjo. Olen lukenut ja katsonut kaikki mahdolliset teokset juutalaisten hävityksestä ja mikä häpeä pilkku lankeaa koko Euroopan ylle, eikö kukaan tiennyt?
kIItos taas Putte_46 videostasi oli mielenkiintoinen "metsämiesten" tapaaminen.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.01.2011 - 00:38

Pala historiaa lähes samoin kuin Kekkosen palmuunkiipeämiskuvat Afrikasta(oliko Namibiasta?);hauskasti ilmaistu viisikahdeksatta-vuotta Marskin syntymäpäiväjuhlallisuudet,mutta miksi Mannerheim kielsi uutiskatsauksen esittämisen??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 09:10

Ei ollut suuri uutinen! Kävin muutama vuosi sitten Folfsschanzessa ja siellä siitä oli maininta.
Aatun bunkkeri on vielä pystyssä vaikka räjäyttivät siellä 14tonnia räjähteitä saksalaiset vetäytyessään.

www.napsu.fi/matkailu/matkak...--Kerstryn

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Wolfsschanze

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 10:25

Ei ollut tuttu minulle. Lukenut kyllä olen tuosta vierailusta. Aikansa kutakin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 15:12

Noina aikoina ei "lehtimieshyeenalauma" ollut aina kannoilla, kuten nykyään. Tieto ei siis levinnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 18:43

Pala historiaa, on ollut varmaan yleisesti ihmisiltä salassa ja nyt tullut esiin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 18:53

Eilen tuli telkusta kun Donneri kertoi heidän vierailujaan .Mannerheimille oli vastenmielistä vierailla Hitlerin tykönä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.01.2011 - 00:30

Kai silloin jo piti suojella omiaan ja pitää suhteita yllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 16:27

Minulle ihan outoa, mutta katsoin materiaalin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 13:50

asiat olivat hieman eri tavalla silloin. tehtiin mitä pystyttiin maan hyväksi - vaikka sitten vierailemalla hitlerin bunkkerissa. nykyään voisis tulla älämölöä jos näin kävis.
ajat muuttuu kuin myös valtiot ja niiden johtajat ( sääntöjä, sääntöjä, sääntöjä ).
mutta kysymykseen vastaten - en ole ennen nähnyt, enkä katsonut nyttenkään. en kyllä yhtään edes ihmettele että on käynyt siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2011 - 05:57

Eikös aseveljillä ole tapana pitää yhteyttä, joten ei herättänyt ihmetystä. En ole asiasta aiemmin kuullut, mutta tiennyt kyllä Hitlerin vierailleen Marskin luona.