Miksi maapallo kiertää aurinkoa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.01.2011 - 20:08

On se hyvä että noin tapahtuu saamme olla onnellisia.Kaikessa on omat yhtälönsä.Se suo meille tämän kauniin elämän.Näemme kuun kauneuden ja auringon lämmön ja valon.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.01.2011 - 19:39

Siksi kun auringon vetovoima on yhtä suuri kuin maan keskipakoisvoima. Auringon vetovoima estää maata lähetemästä matkoihinsa pois auringon kiertoradalta ja maan keskipakoisvoima (tai oikeastaan "halu" jatkaa matkaa suoraan kiertämisen sijaan) estää taas maata syöksymästä kiinni aurinkoon. Sama maan ja kuun kanssa. Maa vain vetää kuuta ja yritää mennä suoraan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 20:58

Yhdyn bongarin sanoihin, sillä en enään jaksa opiskella miten se systeemi menee ja tuutikki jo
selvensi vähän systeemiä. Me nautimme auringon valosta ja lämmöstä ja odotamme taas uutta kesää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 21:02

Tässä näitä muitakin kiertolaisia;
upload.wikimedia.org/wikiped...ts2008.jpg

Tästä taas saat näkyviin tämän aurinkokunnan liikkeet;
www.michaelschultz.de/planet...el_en.html

Aurinko kiertää rataansa ja gravitaation ansiosta tämä systeemi kiertää aurinkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 09:18

Kiertää kuin kissa kuumaa puuroa. Kunhan aurinko "jäähtyy", niin silloin lennetään kaikki johonkin muualle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 18:32

Maa kiertää Auringon kerran vuodessa. Kiertäminen tapahtuu vastapäivään jos kuten yleensä, Maa esitetään asennossa jossa pohjoinen pallonpuolisko on kiertoradan yläpuolella. Kiertäessään Aurinkoa Maan pyörimisakseli pysyy suunnilleen vakiona: jos pyörimisakselin paikalle kuvitellaan nuoli, jonka kärki tulee ulos pohjoisella pallonpuoliskolla, niin nuoli osoittaa koko ajan suunnilleen kohti Pohjantähteä.

fi.wikipedia.org/wiki/Vuodenaika

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.01.2011 - 00:23

On se hyvä että kiertää, kiva lähteä täältä kylmästä pohjolasta lämpöisiin ja aurinkoisiin maihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 16:30

Vuodenajat ovat ilmastossa tapahtuvan vuotuisen kierron vaiheita.
Vuodenaikojen vaihtelu on seurausta Maan pyörimisakselin kallistumasta suhteessa Maan ratatason kohtisuoraan ja siitä johtuvista muutoksista Auringon säteilyn jakautumisessa. Myös Maan ja Auringon välinen etäisyys muuttaa lämpötiloja, mutta se on paljon vähäisempää. Lähimpänä Aurinkoa ollaan tammikuussa ja kauimpana heinäkuussa.
Kallistuman vaikutukset ovat erilaisia eri puolilla maailmaa, ja siksi eri kulttuureissa on erilaisia tapoja jaotella vuosi osasiinsa. Esimerkiksi päiväntasaajan lähellä sijaitsevilla alueilla puhutaan vain sadekaudesta/monsuunikaudesta ja kuivasta kaudesta. Toisaalta Australian pohjoisosissa elävät alkuperäiskansat jakavat vuoden peräti kuuteen vuodenaikaan.
Suomalaisesta näkökulmasta on luontevaa jakaa vuosi neljään vuodenaikaan: talvi, kevät, kesä ja syksy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 14:34

Parempi kiertää kuin syöksyä suoraan kohti :)